forum.nie.com.pl

Forum Tygodnika Nie
Dzisiaj jest 28 mar 2024, 10:11

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380 ... 415  Następna
Autor Wiadomość
Post: 14 cze 2019, 10:21 
Panowie WW i Boruch. Czytajcie uważniej.
Powtarzam za Pantryglodytes-em

Pantryglodytes pisze:
---

Jak się okazuje niczego w sprawie katastrofy nie ujawniono, jedno co ujawniono to zbiorową niekompetencję, przyczyna katastrofy, pozostaje nieznana.
Przecież samolot nie spadł z powodu jakiegoś pierścienia! i to na dodatek w fotelu.
Element fotela który nie jest krytyczny dla lotu płatowca, spowodował katastrofę? komuś się coś pozajączkowało.
Albo to coś znacznie gorszego.


Na górę
  
 
Post: 14 cze 2019, 10:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 wrz 2014, 19:22
Posty: 14868
Lokalizacja: Nad Bałtykiem
Czytamy.

Jednak przyczyną śmierci pilota były ulepszenia "racjonalizatorów" z WZL.

Zresztą w artykule jest mowa, że grzebią w samolotach, choć nie mają do tego uprawnień i części zamiennych.
Skąd wiadomo, jakie "ulepszenia" wprowadzili w samych maszynach?

Awarie są chyba w takim wypadku naturalną konsekwencją.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 cze 2019, 10:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lip 2016, 18:59
Posty: 17117
kowalew pisze:
Panowie WW i Boruch. Czytajcie uważniej.
Powtarzam za Pantryglodytes-em

Pantryglodytes pisze:
---

Jak się okazuje niczego w sprawie katastrofy nie ujawniono, jedno co ujawniono to zbiorową niekompetencję, przyczyna katastrofy, pozostaje nieznana.
Przecież samolot nie spadł z powodu jakiegoś pierścienia! i to na dodatek w fotelu.
Element fotela który nie jest krytyczny dla lotu płatowca, spowodował katastrofę? komuś się coś pozajączkowało.
Albo to coś znacznie gorszego.


Panie Kowalew po męsku - zginął pilot. Mnie chuj obchodzi przyczyna awarii samolotu co zmusiło pilota do użycia katapulty. Pilot zginał bo fotel był niesprawny. Tyle. A awaria samolotu to sprawa druga. I dam sobie obciąć, że i tu jakby tak zajrzeć do kiszki stolcowej ludzi odpowiedzialnych też okaże się, że samoloty się sypią bo są źle serwisowane, brak części, zerwana od lat współpraca z Rosjanami. To już mogę Panu powiedzieć pomimo, że nie znam szczegółów.

A za taki stan rzeczy odpowiedzialność biorą kolejne rządy, które odpowiedzialne są za lawinowo pogarszające się stosunki z Rosją. A do tego kompletna indolencja jeżeli chodzi o planowanie co dalej z naszymi samolotami. Dopiero dziś, kiedy okazuje się MiG 29 nie nadają się do latania na gwałt dokonuje się zakupu i to samolotów, które są na wyrost. Takie "porszaki" są nam niepotrzebne. No chyba do tego żeby się chwalić.

_________________
Aby długo i szczęśliwie żyć, oddychaj przez nos i miej zamknięte usta.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 cze 2019, 13:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2014, 2:49
Posty: 7256
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Pantryglodytes pisze:
Wielki Wezyr pisze:
Chłopcy z WZL.


Chłopcy to u szewca drewniane ćwieki w zębach prostowali.
No chyba że tacy tam pracują.


Z tej katastrofy lotniczej wynika, że właśnie tak, bo ponoć "polak potrafi" .

_________________
***** ***


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 cze 2019, 15:45 
Boruch pisze:
Panie Kowalew po męsku - zginął pilot. Mnie chuj obchodzi przyczyna awarii samolotu co zmusiło pilota do użycia katapulty. Pilot zginał bo fotel był niesprawny. Tyle. A awaria samolotu to sprawa druga. I dam sobie obciąć, że i tu jakby tak zajrzeć do kiszki stolcowej ludzi odpowiedzialnych też okaże się, że samoloty się sypią bo są źle serwisowane, brak części, zerwana od lat współpraca z Rosjanami. To już mogę Panu powiedzieć pomimo, że nie znam szczegółów.

A za taki stan rzeczy odpowiedzialność biorą kolejne rządy, które odpowiedzialne są za lawinowo pogarszające się stosunki z Rosją. A do tego kompletna indolencja jeżeli chodzi o planowanie co dalej z naszymi samolotami. Dopiero dziś, kiedy okazuje się MiG 29 nie nadają się do latania na gwałt dokonuje się zakupu i to samolotów, które są na wyrost. Takie "porszaki" są nam niepotrzebne. No chyba do tego żeby się chwalić.


Co do piorytetów samolot-pilot przyznaję Panu rację.

A przy okazji (uwaga dotycząca podkreślenia w cytacie). Spotkałem się z opinią, że czas obecnej technologii Stealth (odpowiedzialnej za niewykrywalność przez radary) kończy się. A ta zaleta F-35 która lada moment przestanie być zaletą, jest jednocześnie powodem pewnych ograniczeń co do innych cech samolotu. I to sprawia że tenże F-35 z problematyczną niewidzialnością przedstawia mniejszą wartość bojową niż niektóre dużo tańsze samoloty wcześniejszej generacji. Jest więc obawa że ten zakup może być kolejną wtopą.


Na górę
  
 
Post: 14 cze 2019, 16:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lip 2016, 18:59
Posty: 17117
I tu się zgadzam z Panem. Uważam, że F35 jest dla nas nabytkiem na wyrost. Wiadomo jest również, że te samoloty dotrą do nas za kilka lat. Wprowadzane są nowe technologie. Resztę sobie można dopowiedzieć. A my jak to my nie zabezpieczymy sobie jak zwykle dostępu do wszelkich zmian jeżeli takie w F35 będą wprowadzane. To będzie dla nas za drogie. Za te pieniądze można kupić myśliwiec bliższy klasą MiGowi 29, no może F16, ale w Europie. Taniej i więcej. My kupujemy drogo i to co jest drogie w eksploatacji i utrzymaniu. Amerykanie chwalą się, że mają najlepszy myśliwiec na świecie(to kontrowersyjne ale niech im będzie), ale już rzadko im przechodzi przez usta, że jest on jednocześnie najdroższy w eksploatacji.

To tak jakby zwykły szary Polak mieszkający na mazowieckich równinach zakupi sobie samochód terenowy Mercedes-Benz G500 4x4² concept. Po co? Chyba żeby podrywać na niego laski. To samo my robimy z zakupem F35. Tylko tu żadnej laski nie będzie. Będzie tylko kpiący uśmieszek tych, którzy myślą.

_________________
Aby długo i szczęśliwie żyć, oddychaj przez nos i miej zamknięte usta.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 cze 2019, 17:01 
Ale za to ktoś z dołu pomacha pilotowi .
Moze nawet same dudy!? :)


Na górę
  
 
Post: 14 cze 2019, 20:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lip 2016, 18:59
Posty: 17117
Cytuj:
Stan Sił Zbrojnych RP, pięć lat po wybuchu wojny na Ukrainie, jest katastrofalnie zły. Modernizacja polskiego wojska jest fasadowa. Średnia wieku sprzętu jest praktycznie taka sama jak 20 lat temu. W ten sposób szykujemy się na to, aby podczas kolejnego konfliktu znów "polec z honorem", a nie sprawić, żeby to wróg ginął za swoją ojczyznę - pisze Witold Jurasz w opracowaniu dla Ośrodka Analiz Strategicznych.

"Ambitne" zakupy
Kierownictwo MON podjęło decyzję o kupnie 32 samolotów dla Sił Lotniczych, przy czym w zasadzie bez żadnej dyskusji podjęto decyzję, iż mają to być amerykańskie F-35. Ostatnio kontrakt na 32 takie maszyny podpisała Belgia. Zapłaci za nie - za szkolenie i za wsparcie logistyczne - 4 mld euro, czyli średnio 125 mln euro za samolot.


Potrzeby polskiego lotnictwa są obecnie podobne, jednak cena za egzemplarz - zważywszy, że MON na wszelkie sposoby sygnalizuje, iż bardzo zależy mu na jak najszybszym zawarciu kontraktu - będzie zapewne wyższa. Koszt całego projektu wraz z zapasem rakiet, pakietem logistycznym, szkoleniami może przekraczać 20 mld zł. Problem polega na tym, że nawet jeśli w istocie same samoloty będą dalej trudno wykrywalne przez radary, to bez skutecznej obrony przeciwlotniczej lotnisk mogą być zagrożone po powrocie do baz.

Zakup F-35 pochłonie tak znaczne kwoty, że może nie starczyć na systemy przeciwlotnicze. Podpisano już kontrakt na pierwszą fazę programu Wisła, czyli zakup systemów średniego zasięgu Patriot. Wyceniono ją na 16,6 mld zł. Jest ona jednak niestety tylko namiastką tego, co jest potrzebne do posiadania realnego systemu obrony przestrzeni powietrznej. Bez drugiej fazy ten zakup nie ma sensu. Koszt drugiej fazy to zaś 40-50 mld zł.

Podpisano również kontrakt na dostawy artylerii rakietowej dalekiego zasięgu HIMARS. Problem w tym, że ten niewątpliwie potrzebny program przewidywał zakup 160 wyrzutni. Liczbę tę następnie zredukowano do 56, a umowę podpisano na 20, przy czym zapas rakiet ograniczono z 600 do 300, co oznacza, że za 1,5 mld zł mamy zapas pocisków na kilka godzin walki.


https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onec ... za/rx0f0j1


Jesteśmy bezpieczni jak nigdy dotąd. Tak twierdzi Antek. :lol:

I to nie jest śmieszne, bo te łachudry rozpierdalają nasze pieniądze.

_________________
Aby długo i szczęśliwie żyć, oddychaj przez nos i miej zamknięte usta.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 cze 2019, 21:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 wrz 2014, 17:33
Posty: 9999
kowalew pisze:
....Spotkałem się z opinią, że czas obecnej technologii Stealth (odpowiedzialnej za niewykrywalność przez radary) kończy się. A ta zaleta F-35 która lada moment przestanie być zaletą, jest jednocześnie powodem pewnych ograniczeń co do innych cech samolotu. I to sprawia że tenże F-35 z problematyczną niewidzialnością przedstawia mniejszą wartość bojową niż niektóre dużo tańsze samoloty wcześniejszej generacji. Jest więc obawa że ten zakup może być kolejną wtopą.


Ja tam się nie znam, ale, od pierwszych rajdów bojowych F117 widać było wyraźnie co to za technologia.
Samolot zawsze poruszał się w nocy, skrycie, i w warunkach ciszy radiowej, zero jakiejkolwiek emisji elektromagnetycznej (o ile to możliwe, życie uczy że całkowita cisza,nie jest możliwa) w jakimkolwiek pasmie.
Dostawał zadanie bojowe startował i od tej pory milczał radiowo aż do powrotu do bazy, zero jakiegokolwiek kontaktu czy użycia radaru, w razie konieczności, lot w grupie, kontakt jedynie kierunkowy optyczny w podczerwieni, pomiędzy lecącymi maszynami.
To unaoczniło wady tej technologii od początku.
Dziś? a cóż się mogło zmienić? Telepatia weszła do użytku?
Z resztą, jakoś się tak stało że w czach gdy jeszcze nie do końca wiedziano jak przedstawia się sprawa z amerykańskim cudem, Jugosławia dostała zmodyfikowane zestawy S-125 Newa i to zmodyfikowane tak że głowica bojowa rakiety była w stanie dostrzec niewidzialny f117.
Wtedy tak naprawdę zaczął się zmierzch tej techniki.
Owszem przydatna jest, w takim samym stopniu jak sitka maskująca.
No ale ja się nie znam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 cze 2019, 22:27 
Jest Pan skromny :D . Faktycznie w obiegu krążą w zasadzie mity. Jednak zainteresowani rywalizacją mają wiedzę, ale są ograniczeni technologicznie i coraz wyższym tłem, poziomem szumu wytwarzanym przez cywilizację. Postęp jest po obu stronach, wszystko robi się coraz bardziej skomplikowane.
Jeśli to Pana ciekawi to polecam coś w całkiem przystępnej formie .

http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-5863de74-cc47-4f82-990b-1b99800e5616/c/Truskowski.pdf

Napisałem to powyższe do Pana w kanale ogólnodostępnym bo polecam ten link również innym ciekawskim.


Na górę
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380 ... 415  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group