forum.nie.com.pl

Forum Tygodnika Nie
Dzisiaj jest 29 mar 2024, 1:55

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309 ... 415  Następna
Autor Wiadomość
Post: 07 paź 2018, 7:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 wrz 2014, 17:00
Posty: 3964
WLR pisze:
czytelniknie pisze:
tA A DACH Z ROTOREM NAJPIERW PALNIKIEM ODPALISZ :mrgreen:


Masz tu czytnik film wszystko wyjaśniający i nie zapomnij
go swojemu fachowcowi od wiertaliotów pokazać.
https://www.liveleak.com/view?i=e42_1429167831
i animacju
Jak będzie mało, to ci jeszcze rysunek kredkami zrobię.

Ja naprawdę wiecznie żył nie będę. :mrgreen:

Zgoda to były próby
tylko kilku ludzi zgineło i tego zaniechali
kamow jest opancerzony
więc fala szła na pilota ,i mógł rączkę albo nóżkę stracić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 paź 2018, 8:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2014, 2:49
Posty: 7256
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
starykizior pisze:
Kurwa czy ja pisałem o K-52, że są eksperymentalne?! One latają, ja pisałem o stosowaniu foteli katapultowanych w śmigłowcu. Dlaczego piloci nie katapultowali się? Bo dzięki temu przeżyli! Nie było do tej pory przypadku aby pilot katapultował się ze śmigłowca poza eksperymentami. Nie wiem wszystkiego, ale w przeciwieństwie do poniektórych sięgam do źródeł, także rosyjskich. Na części seryjnych system zainstalowano, ale jest tak ryzykowny, że piloci wolą lądować awaryjnie.

PS. K-50/52 są jedynym śmigłowcem na którym ten system zastosowano mają współosiowy wirni bez wirnika ogonowego. Dzięki temu śmigłowiec w razie awarii na wchodzi w autorotację.



Kiziorku z ponad 12 lat służby w 13 pśt (Mi8) wyniosłem trochę wiedzy o śmigłowcach i autorotacja to sposób na awaryjne lądowanie "gdy obetną silniki w ś-cu". Z grubsza - polega to na odpowiednim ustawieniu łopat wirnika głównego tak aby wykorzystać go do w miarę "łagodnego" przyziemienia. Nie można jednak dopuścić do osiągnięcia prędkości ponaddźwiękowej przez końcówki łopat wirnika głównego. Autorotację pełną stosowało kilku pilotów w Polsce i wyszli z tego cało, co prawda sprzęt uległ kasacji, ale ludzie przeżyli. Ponoć mjr pil. Miłosz z Leszkiem Milerem na pokładzie własnie "siadał" w lesie na autorotacji. Ale zaznaczam - ponoć. To tak z grubsza o autorotacji - zaznaczam nie jestem pilotem i fachmanem lotniczym.

_________________
***** ***


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 paź 2018, 8:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2014, 2:49
Posty: 7256
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Co do katapultowania się ze ś-ca to doświadczony stary pilot z tego sprzętu wyjasniał mi, że nie jest to możliwe technicznie, ponieważ fotel wystrzeliwany jest prawie pionowo w górę, a nad ś-cami są wirniki, ponoć próbowano przed użyciem katapulty odstrzeliwać łopaty, ale było to b.skomplikowane technicznie i poza tym niebezpieczne (dochodziło do samoczynnego odstrzeliwania ). Katapultowanie w bok od burty ś-ca też nie miało racji bytu - nie wytrzymywało tego ciało ludzkie (łamały się kręgosłupy od przeciążenia bocznego).
Zatem jak na razie najbezpieczniejszą metodą jest autorotacja. Zaznaczam, że jest to uproszczona wersja
wypowiedziana przez starego wyjadacza pilota dla laika lotniczego. Pozdrawiam.

_________________
***** ***


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 paź 2018, 20:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lip 2016, 18:59
Posty: 17117
Cytuj:
Nasz kraj od powstania był targany licznymi konfliktami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Specyficzne ułożenie geopolityczne postawiło nas w wiecznym rozkroku między Wschodem i Zachodem – co wielokrotnie generowało kolejne zagrożenia. Polacy zawsze byli narodem czuwającym i gotowym do walki. Czy w 2018 roku jesteśmy bezpieczni? Jakie są nasze główne zagrożenia? Analizujemy to w ramach cyklu tekstów na stulecie odzyskania niepodległości.

W przypadku Polski najważniejszą organizacją, która pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo jest NATO. Istotną strukturą jest również Unia Europejska, która stabilizuje nasz system w nieoczywisty (bo nie militarny) sposób
Zdaniem ekspertów polski system bezpieczeństwa narodowego nie jest optymalny
Nasz potencjał militarny wypada słabo w porównaniu do sąsiadów, przy wzięciu pod uwagę teoretycznego konfliktu zbrojnego

Zagrożeń czyhających na Polskę jest mnóstwo. Niektóre udaje się poskromić, jednak część ewoluuje i zmienia się, a zdrowy system bezpieczeństwa musi sobie z nimi radzić



https://wiadomosci.onet.pl/kraj/bezpiec ... ku/5evxmqw

No ale przecież pan Antoni mówi, że jesteśmy "mocarswem" i nigdy nie byliśmy tak bezpieczni jak obecnie. A przecież pan Antoni nigdy nie kłamie. :D

_________________
Aby długo i szczęśliwie żyć, oddychaj przez nos i miej zamknięte usta.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 paź 2018, 20:51 
WLR pisze:
To forum skupia jednostki uparte do granic głupoty. Wydaje im się, że jak czegoś nie wiedzą, to to nie istnieje.


WLR pisze:
I ja nie słyszałem o filtrze zatrzymującym CO2.

Może w kominie sadzi się bonsai i orchidee?


:lol:
Czyżbyś zapomniał, że wystarczy się przyznać?
:lol:
Wszędzie kisiel. Nawet w mózgu.


Na górę
  
 
Post: 07 paź 2018, 22:40 
polar pisze:
WLR pisze:
I ja nie słyszałem o filtrze zatrzymującym CO2.

Może w kominie sadzi się bonsai i orchidee?


:lol:
Czyżbyś zapomniał, że wystarczy się przyznać?
:lol:
Wszędzie kisiel. Nawet w mózgu.


Ulubiony muj i óczony userze Polar!

Czyżby istniał gdzieś zapisany nakaz słyszenia o takim filtrze?
Może Mateuszek w statucie Zmiany umieścił?
Czyż napisałem, że ony filtr nie istnieje?

Głodnym jednako wiedzy jak Kryśka P. sałatki, racz więc zamieścić link
o węglowej elektrowni zaopatrzonej w filtry CO2 wraz z uzasadnieniem,
dlaczegóż to ma ona elektrownia generować opłaty za emisję CO2, skoro
go nie emituje.

Do dzieła harcowniku nieulękły!

A! Jakby co, mam pod ręką listę elektrowni w których próbowano i zrezygnowano.
a także opowiem ci o negatywnym bilansie wychwytywania i magazynowania CO2,
czyli w skrócie o tym, że proces ten emituje więcej CO2 i nie tylko, niż wychwytuje.
"Ślad węglowy" i takie tam.


Na górę
  
 
Post: 08 paź 2018, 0:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 wrz 2014, 20:59
Posty: 4499
Na temat filtracji CO2 się nie wypowiem bo się nie znam. Natomiast słyszałem o filtrach przeciw pyłowych i te właśnie elektrownie i elektrociepłownie wyłączają w określonych godzinach. Znam się na filtracji bimbru czyli tzw. okowity ale to inna sprawa.

Co do Systemu katapultowania w śmigłowcach K-50/52 tutaj WLR ma rację, że on istnieje. Jednak nie jest dokładnie powiedziane na ilu śmigłowcach go zastosowano. WKS RF posiadają w linii 32 K-50 i 104 K-52 Były trzy katastrofy K-52 w dwóch , w tym ostatnio w Syrii obaj piloci zginęli. W jednym Piloci po przyziemieniu zostali ciężko ranni, ale przeżyli. Wiadomo, że na tym śmigłowcu był system katapultowania, ale piloci z niego nie skorzystali. Świadczy to o tym, że katapultowanie z tego śmigłowca niesie tak wysokie ryzyko, że woleli z niego nie korzystać. W pozostałych dwóch wypadkach ze skutkiem śmiertelnym nie wiadomo, czy śmigłowce posiadały ten system.
Są to wysokiej klasy śmigłowce szturmowe, szybkie zwrotne, doskonale opancerzone z systemem zabezpieczeń. Powstały jako równorzędny przeciwnik dla śmigłowców Apache. Przewidziane są modernizacje tego śmigłowca w zakresie awioniki i uzbrojenia oraz kolejne wersje rozwojowe.

_________________
Ceterum censeo Ukrainem esse Delendam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 paź 2018, 0:44 
starykizior pisze:
Na temat filtracji CO2 się nie wypowiem bo się nie znam.


Kizioru - muj drógi ólóbiony userze do przekładania kuśtyka!

Nie trzeba się znać na filtrach CO2 by skonstatować, że celem ich instalacji jest
powstrzymanie emisji tegoż CO2 do atmosfery.

I teraz kluczowa zagadka.
Filtr wyłapuje 100% CO2 z komina i co dalej? No co? Znikniesz ony CO2? Nie, on
dalej będzie na planecie, co cały proces czyni absurdalnym. Jest teraz nowy
projekt >> http://www.miasto2077.pl/zaklad-przetwarzania-co2-na-pieniadze/

Cytuj:
Model, w którym zarabia się na wychwytywaniu i przechowywaniu gazu cieplarnianego zupełnie się nie sprawdza.
“Dziś jest to nieopłacalne. Są niby koszty emisji CO2, ale wciąż na poziomie 10 do 50 razy niższym niż koszty utylizacji”,
mówi Dominique Kronenberg, szef operacyjny (COO) w Climeworks. On i jego koledzy chcą sprzedawać wychwycone CO2.

Najważniejsze jednak, że Szwajcarzy mają już klientów na swoje czyste CO2. Pierwsze umowy podpisali z farmerami,
którzy dwutlenek węgla wykorzystują w szklarniach jako lotny nawóz przyspieszający wzrost roślin.
Climeworks ma
także podpisać umowę z producentem napojów, który potrzebuje CO2 do napełniania butelek bąbelkami.


Uruchom myślenie Kizior! Gdzie trafi ten CO2 użyty w szklarniach i ten z butelek z wodą sodową? No kurwa gdzie?


Na górę
  
 
Post: 08 paź 2018, 8:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 wrz 2014, 19:22
Posty: 14868
Lokalizacja: Nad Bałtykiem
:lol: :lol: :lol:

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 paź 2018, 9:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2014, 16:51
Posty: 4286
Pijąc gazowke zatruwam planetę CO2? Chyba bardziej szkodliwy jest plastik z butelki. A, rosliny szklarniowe zamieniają ten CO2 na tlen, moze nie caly, ale bym sie nie czepiala.

_________________
Ave Seitan!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309 ... 415  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group