Wielki Wezyr pisze:
[b]Katastrofa MiG-29 obnaża problemy MON z zakupami i modernizacją.....
Nijakiego problemu nie ma, a nawet jak jest ogłasza się przetarg i oferent się znajdzie, chyba nie muszę tłomaczyć co to za oferent używanych silników
Cytuj:
przedmiotem zamówienia jest dostawa 2 szt. silników lotniczych turbo-odrzutowych RD-33 ser. 2 po wykonanym remoncie głównym z pełnym resursem międzyremontowym nie mniej niż 350 godzin nalotu oraz pozostałym resursem technicznym nie mniej niż 700 godz.
... istnieje pilna potrzeba udzielenia zamówienia, która wynika z "ważnego interesu Zamawiającego polegającego na konieczności zabezpieczenia eksploatacji samolotów bojowych MiG-29 będących na wyposażeniu Sił Zbrojnych RP".
Za powyższym przemawia .... oraz mogło by to doprowadzić do wstrzymania eksploatacji samolotów MiG-29 eksploatowanych w Siłach Zbrojnych RP.
Za zastosowaniem procedury przyśpieszonej przemawiać ma również wymóg zabezpieczenia statków powietrznych, które posiadają "liczne zobowiązania sojusznicze", wśród których wymienia się udział w Siłach Odpowiedzi NATO 2016-17, PKW czy udział w ćwiczeniach zagranicznych, oraz utrzymanie ciągłości procesu szkolenia lotniczego.
.... "wszystkie wyroby kompletujące silnik muszą posiadać resurs nie mniejszy niż nadany resurs międzyremontowy", .... oba silniki powinny posiadać komplet narzędzi specjalistycznych i materiałów eksploatacyjnych według kompletacji producenta, zapewniających wojsku zabudowanie na płatowcu.
Wykonawca winien udzielić gwarancji dla wszystkich wyrobów nie mniej niż 200 godzin pracy lub 24 miesiące ..... licząc od daty odbioru silnika.
Z herkulesem jest zadaje się podobnie, na dobitkę najprawdopodobniej, płatowiec jest monstrualnie stary.
Cytuj:
27 sie 2008 .... dowiadujemy się, że samoloty mające być perełkami polskiego wojska przelatały już 40 lat.