Komandor pisze:
Technicsami to faktycznie ryłeś. Z technicsów to w sumie tylko gramofony są dobre.
Reszta delikatnie mówiąc taka sobie.
Mam SL1610 mkII i styka. Jednak płyta trzeszczy i nie ma dynamiki.
Cytuj:
Ale stare odtwarzacze CD są takie jak mówisz. Może im nieco bitów brakuje w przetworniku DAC (mają 1 bit).
Nie wiem, mnie to nie przeszkadza. Wazne, że optyka w laserze jest lepsza niż w obiektywach ZEISSa, a budowa na wieki.
Nie wiem dlaczego ludziska kupują plastikowy szajs, kiedy na Alledrogo tanio można kupić np. B&O CDX z napedem CDM 1?
Cytuj:
Budowa CDM1 jest imponująca. Duże ramie z aluminium, z obu stron osadzone na łożyskach odpowiada za odczyt, żadnych luzów, pełna precyzja. 6-cio soczewkowa optyka z soczewkami szklanymi firmy Rodenstock – do dzisiaj jednego z najbardziej renomowanych producentów optyk – we wszystkich dzisiejszych laserach używa się jednej plastikowej soczewki.
Ramię sterowane jest elektrodynamicznie tak jak w precyzyjnych urządzeniach pomiarowych, nie za pomocą sanek z plastiku + metalowych prowadnic i plastikowych kółek, które nie mogą działać bez luzów a o ich precyzyjności nie ma mowy. Silnik napędu jest parokrotnie większy od obecnie używanych, wszystkie elementy aluminiowe, nie ma mowy o tanim plastiku.
Transport zbudowany na wieki.Według danych Philipsa napęd cdm1 jest niezniszczalny, chyba, że zostanie uszkodzony mechanicznie. Precyzyjnie działające prowadzenie mechaniki odczytującej połączone z wysokiej klasy optyką Rodenstock stwarza jakość odczytu, która nawet w dzisiejszych czasach jest wyznacznikiem jakości. Napęd odczytuje nawet bardzo podrapane płyty, z którymi sobie nie radzą inne lasery. Wynik testu pokazuje, że nawet rysa o szerokości 5mm nie powoduje problemów, nowe lasery już przy rysach 1,5mm nie gwarantują prawidłowego odczytu, nawet, gdy Redbook zakłada odczyt rys o wielkości do 2,5mm który gwarantuje bezbłędny odczyt bitów.
Jako przykład sprawności napędu cdm0/1 może posłużyć Philips cd100 pracujący od 1983 roku nieprzerywanie (włączona funkcja repeat) w muzeum philipsa w Eidhoven.
http://staniu.blogspot.com/2010/01/transport-cdm-1-konstrukcja.html