forum.nie.com.pl
http://forum.nie.com.pl/

Katastrofy i wypadki komunikacyjne.
http://forum.nie.com.pl/viewtopic.php?f=7&t=399
Strona 2 z 12

Autor:  ladaco [ 26 mar 2015, 17:35 ]
Tytuł:  Re: Katastrofy i wypadki komunikacyjne.

Wielki Wezyr pisze:
Wydawało mi się,. że oba rejestratory już wczoraj były znalezione.
z tym, że rejestrator parametrów lotu jest kompletnie zdekapitalizowany.

hmmm... zdekapitalizowany?, chyba zdekapitowany...

Autor:  Wielki Wezyr [ 26 mar 2015, 19:35 ]
Tytuł:  Re: Katastrofy i wypadki komunikacyjne.

Raczej nie.
Nie ma głowy.

Autor:  Pantryglodytes [ 26 mar 2015, 21:09 ]
Tytuł:  Re: Katastrofy i wypadki komunikacyjne.

Właściwie od samego początku było wiadomo co się stało, transponder samolotu przekazywał na żywo dane zawierające ustawienia autopilota, ustawioną wysokość lotu, prędkość itd

09:30:52Z.386 MCP/FMC ALT: 38000 ft QNH: 1006.0 hPa
09:30:52Z.567 T,3c6618,43.122208,5.676482,38000,GWI18G
09:30:53Z.036 T,3c6618,43.122894,5.676993,38000,GWI18G
09:30:53Z.546 T,3c6618,43.124271,5.678166,38000,GWI18G
09:30:54Z.083 MCP/FMC ALT: 13008 ft QNH: 1006.0 hPa
09:30:54Z.096 T,3c6618,43.125295,5.678689,38000,GWI18G
09:30:54Z.676 T,3c6618,43.125961,5.679421,38000,GWI18G
09:30:55Z.156 T,3c6618,43.127157,5.680259,38000,GWI18G
09:30:55Z.397 MCP/FMC ALT: 96 ft QNH: 1006.0 hPa

Pogrubiony zapis, to moment gdy zmienione zostały ustawienia autopilota -MCP/FMC ALT -to jego ustawienia wysokości w stopach QNH - to ciśnienie na poziomie morza.
Dane pochodzą z odbiorników flightradar24, w tym wypadku specjaliści wiedzieli od początku znacznie więcej niż przekazywali do prasy. 13008 ft to wysokość chwilowa, moment przestawienia, zadana wysokość lotu jak widać 09:30:55 została ustawiona na 96 stóp nad poziomem morza, maszyna wykonała swe zadanie na tyle dokładnie na ile mogła.

Autor:  Pantryglodytes [ 27 mar 2015, 8:42 ]
Tytuł:  Re: Katastrofy i wypadki komunikacyjne.

Procedura otwarcia drzwi Airbus

https://www.youtube.com/watch?v=ixEHV7c3VXs

Autor:  Pantryglodytes [ 27 mar 2015, 8:56 ]
Tytuł:  Re: Katastrofy i wypadki komunikacyjne.

Pojawiły się doniesienia świadczące że Andreas Lubitz był "sprawny inaczej" :shock: poprawność polityczna zabija?

Cytuj:
Andreas Lubitz miał na licencji oznaczenie SIC
Oznaczenie SIC, sugerujące regularną i szczególną opiekę medyczną, odkryto(???) na dokumentach Andreasa Lubitza, drugiego pilota airbusa. Informacje te podaje niemiecki "Bild".

Odkryto? czy ukryto? za poprawnością polityczną.

Cytuj:
Szef Lufthansy mówił wczoraj podczas konferencji prasowej, że 28-letni pilot podczas pierwszego podejścia do nauki zawodu musiał przerwać szkolenie na kilka miesięcy. "Bild" twierdzi, że to z powodu silnej depresji i ataków strachu.

Przeprowadzone badania wykazywały jednak z jednej strony jego zdolność do latania, z drugiej - oznaczenie z dokumentów nie znikało

"Mirror" oraz stacja Fox News donoszą, że w domu Lubitza policja natrafiła na "ważny trop". W doniesieniach brytyjskich mediów pojawia się również wątek kobiety, która miała porzucić pilota, a po katastrofie zaginęła.

Autor:  Pantryglodytes [ 27 mar 2015, 10:04 ]
Tytuł:  Re: Katastrofy i wypadki komunikacyjne.

nagranie z kokpitu

https://www.youtube.com/watch?v=Xxz7OpXMAvk

Autor:  Golem [ 27 mar 2015, 10:53 ]
Tytuł:  Re: Katastrofy i wypadki komunikacyjne.

http://wolna-polska.pl/wiadomosci/ta-ka ... em-2015-03


Więcej z Rense

Czytanie bajki francuskich kontrolerów lotów obserwujących nurkowanie 9252 prosto w ziemię jest równie niewiarygodne. Ten samolot ma zdalnie sterowany, inicjowany przez satelitę system ‚lotu na kabelek’. 150 pasażerów i członków załogi to jedno. Rozbicie samolotu na szpitalu, stadionie czy elektrowni nuklearnej, takie jak te bezpośrednio pod ścieżką lotu 9252, jest powodem do zainicjowania przez satelitarny system Raython.

Czy Francuzi zapomnieli o jego istnieniu? Och, czy powiedzieliśmy wam, że ten sam system który może automatycznie lądować samoloty, może je również rozbijać? Czy wspomnieliśmy, że źródło kodu tego systemu jest „mniej niż bezpieczne”, i że kraje znane z cyber ataków, Chiny, Rosja, Izrael, a nawet Ameryka, mogą przejąć kontrolę każdego samolotu kiedy tylko zechcą, i skierować go w co tylko zechcą?

Co jest jeszcze lepsze, że żaden śledczy nie może o tym wspomnieć legalnie, żaden reporter nie może o tym pisać, nikt nie może potwierdzić istnienia takiego systemu, choć może je poznać każdy idiota z forsą mogący postawić kilka drinków w barze na lotnisku. Piloci też bardzo dobrze plotkują.

Możemy iść dalej, możemy wam powiedzieć dokładnie jak to działa, na jakich częstotliwościach, jak wybiera się lotniska i jak tajny system miał chronić pasażerów w samolotach przed tragediami jak ta, a resztę z nas przed tonami aluminium i częściami ciał spadającymi nam na głowy, jak się je aktualizuje i łata.

Autor:  Bronto [ 27 mar 2015, 12:34 ]
Tytuł:  Re: Katastrofy i wypadki komunikacyjne.

Golem pisze:
http://wolna-polska.pl/wiadomosci/ta-katastrofa-nie-jest-w-zaden-sposob-ani-w-zadnej-postaci-wiarygodnym-wypadkiem-czy-samobojstwem-2015-03


Więcej z Rense

Czytanie bajki francuskich kontrolerów lotów obserwujących nurkowanie 9252 prosto w ziemię jest równie niewiarygodne. Ten samolot ma zdalnie sterowany, inicjowany przez satelitę system ‚lotu na kabelek’. 150 pasażerów i członków załogi to jedno. Rozbicie samolotu na szpitalu, stadionie czy elektrowni nuklearnej, takie jak te bezpośrednio pod ścieżką lotu 9252, jest powodem do zainicjowania przez satelitarny system Raython.

Czy Francuzi zapomnieli o jego istnieniu? Och, czy powiedzieliśmy wam, że ten sam system który może automatycznie lądować samoloty, może je również rozbijać? Czy wspomnieliśmy, że źródło kodu tego systemu jest „mniej niż bezpieczne”, i że kraje znane z cyber ataków, Chiny, Rosja, Izrael, a nawet Ameryka, mogą przejąć kontrolę każdego samolotu kiedy tylko zechcą, i skierować go w co tylko zechcą?

Co jest jeszcze lepsze, że żaden śledczy nie może o tym wspomnieć legalnie, żaden reporter nie może o tym pisać, nikt nie może potwierdzić istnienia takiego systemu, choć może je poznać każdy idiota z forsą mogący postawić kilka drinków w barze na lotnisku. Piloci też bardzo dobrze plotkują.

Możemy iść dalej, możemy wam powiedzieć dokładnie jak to działa, na jakich częstotliwościach, jak wybiera się lotniska i jak tajny system miał chronić pasażerów w samolotach przed tragediami jak ta, a resztę z nas przed tonami aluminium i częściami ciał spadającymi nam na głowy, jak się je aktualizuje i łata.


Mają dobry towar do palenia. Z zapisu rejestratorów wynika coś innego.
Niemcy grają w otwarte karty.

Autor:  Pantryglodytes [ 28 mar 2015, 6:53 ]
Tytuł:  Re: Katastrofy i wypadki komunikacyjne.

Cytuj:
Związek pilotów francuskich zamierza złożyć pozew w związku z wyciekiem do mediów informacji z dochodzenia ws. katastrofy lotu Germanwings. Przedstawiciel związku Guillaume Schmid powiedział, że piloci są rozgoryczeni faktem, iż informacje na temat ostatnich minut przed tragedią i działaniach pilotów airbusa wyciekły do mediów, zanim zapoznała się z nimi prokuratura.

Podstawą złożenia pozwu ma być naruszenie francuskiego prawa, które stanowi, że informacje o toczących się śledztwach powinny być utrzymywane w tajemnicy. Francuskie prawo nie wymaga, aby pozew skierowany był przeciwko konkretnej osobie.

.....
W czwartek dziennik "New York Times" podał, powołując się na jednego ze śledczych, że w momencie katastrofy w kokpicie przebywał tylko jeden z pilotów, a drugi nie mógł się do niego dostać.

Za te katastrofy samolotów winę ponosi człowiek
Prawdopodobnie wymusiło to na prokuraturze zwołanie konferencji, na której potwierdzono tę informację i przedstawiono szokujące ustalenia dotyczące ostatnich minut airbusa Germanwings, poczynione na podstawie nagrań rozmów z kabiny pilotów. Wynikało z nich z nich, że w momencie katastrofy w kokpicie przebywał tylko drugi pilot Andreas Lubitz, który prawdopodobnie doprowadził do rozbicia samolotu celowo i świadomie. Pierwszy pilot miał wyjść do toalety, a następnie nie mógł wrócić do kokpitu, ponieważ drzwi zostały zablokowane przez drugiego pilota od wewnątrz.

Piloci na całym świecie krytycznie odnieśli się do raportu przedstawionego przez francuską prokuraturę wskazując, że wnioski wyciągnięto zbyt szybko, opierając się na ograniczonych danych. Do tej pory nie znaleziono bowiem drugiej "czarnej skrzynki" z zapisem parametrów lotu, która mogłaby potwierdzić z całą pewnością wersję wydarzeń przedstawioną przez śledczych z Marsylii. - Przyczyny, które doprowadziły do tego tragicznego wypadku zostaną ustalone dopiero po dokładnym przeanalizowaniu wszystkich danych - wskazał Guillaume Schmid. Inny komentator w rozmowie z tygodnikiem "Time" stwierdził, że prokuratorzy "poszukiwali szybkiej odpowiedzi, a nie dobrej odpowiedzi".
wp.pl

solidarność zawodowa, to nie tyko polska specjalność

Autor:  Bronto [ 28 mar 2015, 8:03 ]
Tytuł:  Re: Katastrofy i wypadki komunikacyjne.

Cytuj:
In den französischen Alpen hat der fünfte Tag der Suche nach Opfern des Germanwings-Absturzes begonnen. Die Arbeiten waren über Nacht unterbrochen worden. Bilder des französischen Fernsehens zeigten, wie Hubschrauber erneut in den Einsatz flogen. Die Retter konzentrieren sich neben der Bergung und Identifizierung der Leichen weiter auf die Sicherung der Unfallstelle in dem schwierigen Gelände. Rechtsmediziner arbeiten bereits an der Identifizierung der sterblichen Überreste, die schon ins Tal gebracht wurden. Weiter gesucht wird nach dem zweiten Flugschreiber des Airbus der Lufthansa-Tochter Germanwings. Er soll weitere Erkenntnisse zum Geschehen im Cockpit vor dem Absturz liefern.

Nadal szukany jest jeden z rejestratorów.

Strona 2 z 12 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/