O ile się znam na medycynie to prace projektowe nad f-16 zaczęły się w połowie lat 60 (konflikt wietnamski) a tam Foxbaty nie brały udziału.
Trudno więc nazwać efkę ,,odpowiedzią na MIG-25" tylko z tego tytułu że później wprowadzono ja na wyposażenie USA.
F-ka jest wynikiem dwóch programów studialnych USa - FX i ADF.
jak wynika z założeń projektowych dla nowej konstrukcji (powstałych w I kadencji R. Nixona
Cytuj:
Po raz pierwszy w konstrukcji amerykańskiego samolotu myśliwskiego zrezygnowano z wymogu uzyskania dużej prędkości. Uznano, że z samolotami MiG-25 walkę będzie prowadził F-15, natomiast LWF miał działać na małych i średnich wysokościach w strefie przyfrontowej, gdzie operujące samoloty nie rozwijały dużych prędkości przekraczających Ma=1,6. Do tej wartości ograniczono też wymagania. Aby jednak samolot przeciwnika nie mógł swobodnie wyjść z nawiązanej walki, założono uzyskiwanie dobrych przyśpieszeń w zakresie Ma=0,6 do Ma=1,6, co w praktyce oznaczało zbudowanie samolotu zdolnego do rozwijania prędkości w granicach Ma=1,8 do Ma=1,9 na średnich wysokościach (szczególnie w przedziale 8000-12 000 m).
Stąd trudno mówić o jakiejkolwiek ,,konkurencji" z MIG-iem.
Cytuj:
F-16 został zaprojektowany jako uzupełnienie ciężkiego myśliwca przewagi powietrznej F-15 Eagle, ze szczególnym naciskiem na cenę, wielozadaniowość oraz łatwość obsługi. Dlatego maksymalnie uproszczono konstrukcję i zastosowano identyczne części, jak w produkowanym przez General Dynamics i użytkowany przez Stany Zjednoczone myśliwsko-bombowy General Dynamics F-111, a samolot w pierwszej wersji (A) ograniczone możliwości przenoszenia broni. To odróżnia F-16 od swoich poprzedników – F-15 Eagle był bardzo drogi, a F-104 Starfighter nie był w stanie działać przy ograniczonych warunkach atmosferycznych.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_powstania_samolotu_F-16Sorki że z wiki, ale nie chciało mi się przepisywać papierowego wydawnictwa....