forum.nie.com.pl

Forum Tygodnika Nie
Dzisiaj jest 28 mar 2024, 18:52

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 287 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Następna
Autor Wiadomość
Post: 20 gru 2020, 4:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2014, 2:49
Posty: 7256
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
W obronie dobrego imienia i pamięci gen. pil. Józefa Kowalskiego , którego kanalie z IPN chcą wymazać z historii Lotnictwa Polskiego.

Załącznik:
zarząd byłych pilotów  wojsk.  Modlin - 2020-12-20_043939.jpg
zarząd byłych pilotów wojsk. Modlin - 2020-12-20_043939.jpg [ 96.45 KiB | Przeglądany 6261 razy ]


oraz

Załącznik:
pismo do  Deblina - 2020-12-20_044044.jpg
pismo do Deblina - 2020-12-20_044044.jpg [ 82.73 KiB | Przeglądany 6261 razy ]

Załącznik:
pismo  do  Dęblina  str. 2 - 2020-12-20_044118.jpg
pismo do Dęblina str. 2 - 2020-12-20_044118.jpg [ 48.17 KiB | Przeglądany 6261 razy ]

_________________
***** ***


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 gru 2020, 12:56 
Offline

Rejestracja: 11 gru 2018, 16:59
Posty: 4687
To co teraz i powstaniec warszawski im przeszkadza bo Polsce za PRL w wojsku służył?
Oj dużo rożnych pełnych wiary lub rozumu w naszym kraju wszędzie zbrodniarzy widzących.

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 gru 2020, 16:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 wrz 2014, 1:12
Posty: 6422
Lokalizacja: Mokolodi - Okavango
Zajebista fotka :shock:

_________________
Kobieta mnie bije - nigdy nie należy wierzyć informacjom niezdementowanym.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 sty 2021, 11:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 wrz 2014, 20:43
Posty: 6010
Obrazek



https://twitter.com/FlyboyPitt/status/1 ... 8961720320


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 sty 2021, 20:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 wrz 2014, 1:12
Posty: 6422
Lokalizacja: Mokolodi - Okavango
:arrow: https://www.google.com/maps/place/52%C2%B011'24.9%22N+23%C2%B001'45.1%22E/@52.1885649,23.0297971,18z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d52.1902389!4d23.0291909


Obrazek






PS
Jak już było, to można wywalić ten post :idea:

_________________
Kobieta mnie bije - nigdy nie należy wierzyć informacjom niezdementowanym.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 sty 2021, 8:32 
Offline

Rejestracja: 22 wrz 2014, 17:53
Posty: 10656
Lokalizacja: Czestochowa.
Niesamowite.
Jakim cudem ten samolot tam się znalazł ?
Wiesz może coś więcej na ten temat...?!
A może MMM wie ?
Nie masz tam Gosieńko jakichś informacji na ten temat w swoich archiwach...?!

P.s
W temacie podobnych przypadków to i ja się swego czasy z czymś takim spotkałem.
Otóż w latach 70-tych ubiegłego wieku byłem na wczasach w okolicy Kościerzyny a dokładnie koło wsi Rybaki.
Był tam ośr. wczasowy nad jeziorem - nazwy już nie pamiętam. Właściwie to były tam dwa jeziora połączone przesmykiem i na cyplu jednego z nich, podczas bobrowania z wędką za węgorzem, na całkiem sporym wzniesieniu, trafiłem na....wrak... tak jest, całkiem sporego statku/kutra rybackiego (?)! Na moje oko to miał burty o wys. ok 3-4m i długość - trudno mi dziś dokładnie określić, - ale 15 m to bankowo. Wrak był kompletnie zdewastowany... właściwie to już sam szkielet ( drewniany) ale wielkość i położenie robiły wrażenie. Dziś żałuję, że tego nie sfotografowałem ale był to okres tuż po ślubie i zupełnie co innego miałem "na głowie"... :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 sty 2021, 19:48 
Offline

Rejestracja: 11 gru 2018, 16:59
Posty: 4687
I nad morzem (Ił-28R)

Cytuj:
Załogi latające na Ił-28R często wykonywały loty rozpoznawcze, zapuszczając się nad cieśniny duńskie. Loty były wykonywane nie wyżej, jak na wysokości 5 metrów nad wodą. Jednak sami piloci przyznawali, że często latali jeszcze niżej - nawet do wysokości 1,5 metra. Wyprowadzali samolot na wys. 400 metrów tylko wtedy, kiedy musieli złożyć meldunek. Przy wykonywaniu tak dalekich rajdów załogi czasami tankowały dodatkowo na lotnisku w Goleniowie. Morskie Ił-y wykonywały głównie zadania rozpoznawcze, ale trzeba nadmienić, że piloci również szkolili się także w bombardowaniu. Ponadto samoloty wykorzystywane były jako holowniki rękawów strzeleckich oraz wchodziły w skład zespołu ratowniczego MW.

http://aviateam.pl/historia/title;il-28 ... m-czesc-2/

i o katastrofie/ Warto poczytać bo ktoś przeszarżował.

Cytuj:
Po starcie o godz. 9:20 kmdr ppor. pil. Hilary Zarucki zapytał się KL, dlaczego bliższa radiostacja prowadząca nie pracuje. KL odparł: "Wysiadły ponoć bezpieczniki." Warunki tak się zmieniały, że widzialność, która przy starcie wynosiła 2 km, nagle spadła już do 500 metrów. Zaraz po starcie dowódca zameldował: "Podstawa 150, widzialność do 6 km. Małych nie wypuszczać". Zdecydowano się tylko na samoloty szkolno-treningowe Jak-11. W tym czasie zapasowymi lotniskami były: Słupsk, Pruszcz-Gdański, Debrzno i Malbork. W czasie wykonywania zadania przez załogę samolotu Ił-28, dyżurny nawigator por. Mieczysław Pogorzelski zadzwonił na lotnisko Babie Doły do kpt. Szydłowskiego, aby ten przygotował lotnisko do przyjęcia samolotu, gdyż na macierzystym lotnisku niesprawne były środki ZZS. Dodatkowo całą sytuację komplikowała jeszcze coraz to bardziej pogarszająca się pogoda. KL poinformował kmdr Zaruckiego, aby ten udał się na lotnisko Babie Doły, gdyż tam już pracowały środki ZZL. Start nastąpił o godz. 9:23 na ćwiczebny lot po dużym prostokącie z zejściem do lądowania wg systemu USL. Po starcie pilot podał pierwszy skręt, drugi skręt, trawers. Kiedy kmdr Zarucki podał trawers, KL wydał komendę: "1854, [indeks pilota] uważaj, pogoda u mnie się pogorszyła; widzialność 300-500 metrów". Pilot odpowiedział: "Zrozumiałem". Następnie pilot rzekł: "Jestem w trzecim". Potem łączność została przerwana. Po upływie 10 minut ciągłego wywoływania załogi KL dał polecenie por. Kuzie, aby ten niezwłocznie zadzwonił na dalszą radiostację i zapytał się, czy widziano przelatujący samolot. Otrzymali odpowiedź, że "koło dalszej radiostacji rozbił się samolot". Maszyna rozbiła się koło wsi Bukowina 100 metrów przed dalszą radiostacją prowadzącą lotniska Cewice.

Komisja badająca wypadek stwierdziła, że winę za katastrofę ponosił dowódca załogi kmdr ppor. pil. Hilary Zarucki, który powziął decyzję wykonania lotu w niedopuszczalnych warunkach atmosferycznych i przy niecałkowitym zabezpieczeniu lotów środkami ZZL.


http://aviateam.pl/historia/title;katas ... 5-selr-mw/

A tych niemorskich niech MMM poszuka. ;)

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2021, 2:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 wrz 2014, 20:59
Posty: 4499
Dzięki Małgoś, to jeszcze nie mój czas.
Dzięki Komandorze za przypomnienie tej katastrofy. Była omawiana na szkoleniach i wykładach.

_________________
Ceterum censeo Ukrainem esse Delendam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lut 2021, 23:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 wrz 2014, 20:59
Posty: 4499
Wielkie dzięki! :D
Ehh! Dawnych wspomnień czar. :)

_________________
Ceterum censeo Ukrainem esse Delendam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lut 2021, 14:59 
Offline

Rejestracja: 22 wrz 2014, 17:53
Posty: 10656
Lokalizacja: Czestochowa.
Widzisz/czytasz Komandorze, to samo co ja...?!
Nie masz tam, pod ręką jakieś odznaczenia dla Gosi za całokształt...?
W ostateczności może jakąś pamiątkową kotwicę jej sprezentujemy...choćby z kutra torpedowego.....nie musi być duża.... :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 287 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group