forum.nie.com.pl

Forum Tygodnika Nie
Dzisiaj jest 18 kwie 2024, 1:44

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 992 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 100  Następna
Autor Wiadomość
Post: 04 maja 2020, 17:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 wrz 2014, 1:12
Posty: 6422
Lokalizacja: Mokolodi - Okavango
Dziwisz się Mania? Paru kajakarzy wiosłuje dla własnej przyjemności na rzece,
gdy jakaś ohydna wrona drze mordę do nich z brzegu zapewniając o swej do nich miłości.
Moralnej. Nie wytrzymując tego skrzeku mordują się na wzajem albo wronę.

Statystyki rosną :lol:

_________________
Kobieta mnie bije - nigdy nie należy wierzyć informacjom niezdementowanym.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 maja 2020, 12:46 
Offline

Rejestracja: 11 gru 2018, 16:59
Posty: 4689
Ożesz Ty Mańka. Tego nawet Wuj nie wytłumaczy. Swoją drogą poczytałem co nie co. I jestem przerażony. I wcale nie nauką w USA rodem z protestanckiej wiodącej uczelni.

PS. A co do muru to raczej anglosaska klasyfikacja nauk stawia wyraźną granice miedzy nauką (science - nauki przyrodnicze, empiryczne) a sztuką (Arts - humanistyka. A tytuł PhD ma raczej koneksje historyczne. Kiedy nauka się jeszcze na przyrodnicze i humanistyczne nie dzieliła i filozofia była po prostu nauką. To tylko nazwa - równoznaczna z doktorem nauk.
A rozgraniczenie między doktorem filozofii czyli nauk a doktorem jest bo oni jeszcze mają doktorów zawodowych. Professional doctors. Praw, medycyny i wielu innych. Praktyków bardziej nie naukowców.

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony 05 maja 2020, 13:23 przez Komandor, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 maja 2020, 13:39 
Offline

Rejestracja: 11 gru 2018, 16:59
Posty: 4689
No coś Ty Mańka!!!!? Mnie już nawet głowa boli efektywnie od tych estymatorów. I wariacji z niego dostaje nie mówiąc już o rozkładzie.

A tu o tym murze berlińskim z amerykańskiej strony.

Cytuj:
There are two paramount differences between art and science. The first is that art is subjective while science is objective. The second is that art expresses knowledge, most often in the form of subjective representation, while science is the system of acquiring knowledge. Art and science are therefore in fundamental character very dissimilar.

Science is concerned with general truths about the operation of general laws pertaining to the physical (and quantum) world and relies on methods of study and data accumulation based on observation and experimentation. The primary method is called the scientific method, which not only allows for methodical knowledge collection but also allows for confirmation of knowledge as other scientists replicate and corroborate observations, experiments, results, and conclusions.

Art, which transcends historical and cultural features and therefore has trans-historical and trans-cultural characteristics, is concerned with aesthetics and is said to have a relatively "stable aesthetic core" united with perceptual properties. This definition roughly covers varying traditionalist, conventionalist, contemporary, and functional definitions of art. Aesthetic is a heightened sensitivity to "beauty" and "good taste."


Philosophy to Art!!!! Sztuka nie nauka!!! (według tradycyjnej anglosaskiej klasyfikacji)

Cytuj:
Arts:
Includes study of subjects like Geography, Philosophy, History, Sociology, and Political Science


Tak wiec to raczej my nie stawiamy muru miedzy m.in. filozofią a naukami. Bo humanistykę,) traktujemy jako naukę. A Anglosasi (pewnie bardziej praktyczni) jednak nie bardzo.

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2020, 13:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 wrz 2014, 1:12
Posty: 6422
Lokalizacja: Mokolodi - Okavango
Już wczoraj wieczorem przeczytałem to:

kretynka pisze:
[...] dysonans fizjologiczny zanim odczujesz i jeśli jesteś w stanie odczuć dysonans kognitywny.


... I pomyślałem sobie: kto jej nasrał w czaszkę?

_________________
Kobieta mnie bije - nigdy nie należy wierzyć informacjom niezdementowanym.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2020, 13:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 wrz 2014, 1:12
Posty: 6422
Lokalizacja: Mokolodi - Okavango
A tego nie widziałem :shock:
Gówno w czerepie ma na 100% :lol:

_________________
Kobieta mnie bije - nigdy nie należy wierzyć informacjom niezdementowanym.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2020, 15:53 
Offline

Rejestracja: 11 gru 2018, 16:59
Posty: 4689
Czarna_Mańka pisze:
ps. dodam, że apart matematyczny potrzebny do zrozumienia tej def. z wiki
https://pl.wikipedia.org/wiki/Estymator

to nic wyszukanego
nie wykracza poza zakres szkoły średniej


To nie do końca tak. Średniej (LO) ale mat-fizu i to chyba tego sprzed 20-30 lat.

teraz mają tak:

https://gwo.pl/strony/289/seo_link:pods ... matematyki

W USA w odpowiedniku naszego LO (przeciętnie) nawet tego nie mają.

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2020, 17:55 
Offline

Rejestracja: 04 wrz 2014, 19:45
Posty: 2943
Poświęca się z powodzeniem, budząc najwyraźniej szczery podziw właściciela wiadomego forum :D ,
który wziął ją pod swoje śfińskie skrzydła.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2020, 18:05 
Offline

Rejestracja: 11 gru 2018, 16:59
Posty: 4689
Czarna_Mańka pisze:
Ale co? szeregów, granic funkcji i całek i logarytmów nie uczą w szkołach średnich?




Cytuj:
V. Funkcje.
Zakres podstawowy. Uczeń:
1) określa funkcje jako jednoznaczne przyporządkowanie za pomocą opisu
słownego, tabeli, wykresu, wzoru (także różnymi wzorami na różnych
przedziałach);
2) oblicza wartość funkcji zadanej wzorem algebraicznym;
3) odczytuje i interpretuje wartości funkcji określonych za pomocą tabel,
wykresów, wzorów itp., również w sytuacjach wielokrotnego użycia tego
samego źródła informacji lub kilku źródeł jednocześnie;
4) odczytuje z wykresu funkcji: dziedzinę, zbiór wartości, miejsca zerowe,
przedziały monotoniczności, przedziały, w których funkcja przyjmuje wartości
większe (nie mniejsze) lub mniejsze (nie większe) od danej liczby, największe
i najmniejsze wartości funkcji (o ile istnieją) w danym przedziale domkniętym
oraz argumenty, dla których wartości największe i najmniejsze są przez
funkcję przyjmowane;
5) interpretuje współczynniki występujące we wzorze funkcji liniowej;
6) wyznacza wzór funkcji liniowej na podstawie informacji o jej wykresie lub o
jej własnościach;
7) szkicuje wykres funkcji kwadratowej zadanej wzorem;
8) interpretuje współczynniki występujące we wzorze funkcji kwadratowej
w postaci ogólnej, kanonicznej i iloczynowej (jeśli istnieje);
9) wyznacza wzór funkcji kwadratowej na podstawie informacji o tej funkcji lub
o jej wykresie;
10) wyznacza największą i najmniejszą wartość funkcji kwadratowej w przedziale
domkniętym;
11) wykorzystuje własności funkcji liniowej i kwadratowej do interpretacji
zagadnień geometrycznych, fizycznych itp., także osadzonych w kontekście
praktycznym;
12) na podstawie wykresu funkcji y = f (x) szkicuje wykresy funkcji y = f (x−a) ,
y = f (x) +b, y = − f (x) , y = f (−x) ;
13) posługuje się funkcją f ( x ) = a/x , w tym jej wykresem, do opisu i interpretacji
zagadnień związanych z wielkościami odwrotnie proporcjonalnymi, również
w zastosowaniach praktycznych;
14) posługuje się funkcjami wykładniczą i logarytmiczną, w tym ich wykresami,
do opisu i interpretacji zagadnień związanych z zastosowaniami praktycznymi.


i tyle w zakresie podstawowym. W rozszerzonym niewiele więcej. Limesy i inne takie karesy to tylko dla doktorów nauk chyba.

Cytuj:
VI. Ciągi.
Zakres podstawowy. Uczeń:
1) oblicza wyrazy ciągu określonego wzorem ogólnym;
2) oblicza początkowe wyrazy ciągów określonych rekurencyjnie, jak
w przykładach:
3) w prostych przypadkach bada, czy ciąg jest rosnący, czy malejący;
4) sprawdza, czy dany ciąg jest arytmetyczny lub geometryczny;
5) stosuje wzór na n-ty wyraz i na sumę n początkowych wyrazów ciągu
arytmetycznego;
6) stosuje wzór na n-ty wyraz i na sumę n początkowych wyrazów ciągu
geometrycznego;
7) wykorzystuje własności ciągów, w tym arytmetycznych i geometrycznych, do
rozwiązywania zadań, również osadzonych w kontekście praktycznym.


Dobrze ze ma wiedzieć czy ciąg jest rosnący czy malejąvy ALE TYLKO W PROSTYCH PRZYPADKACH. Np. 2; 4; 6; 8; 10;....i kurde już geniusz wie że ciąg rosnący, a nawet, że arytmetyczny. Chyba...
Takie cóś strasznie skomplikowanego jak granice ciągu to poziom rozszerzony (mat-fiz):

Zakres rozszerzony. Uczeń spełnia wymagania określone dla zakresu podstawowego,
a ponadto:
1) oblicza granice ciągów, korzystając z granic ciągów typu (wzory nie wchodzą a mi się nie chce z tablicy symboli korzystać)
twierdzeń o granicach sumy, różnicy, iloczynu i ilorazu ciągów zbieżnych,
a także twierdzenia o trzech ciągach;
2) rozpoznaje zbieżne szeregi geometryczne i oblicza ich sumę.

Co tam jeszcze było?

Aha gęstość prawdopodobieństwa (au jak boli)

Cytuj:
XII. Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka.
Zakres podstawowy. Uczeń:
1) oblicza prawdopodobieństwo w modelu klasycznym;
2) stosuje skalę centylową;
3) oblicza średnią arytmetyczną i średnią ważoną, znajduje medianę i dominantę;
4) oblicza odchylenie standardowe zestawu danych (także w przypadku danych
odpowiednio pogrupowanych), interpretuje ten parametr dla danych
empirycznych;
5) oblicza wartość oczekiwaną, np. przy ustalaniu wysokości wygranej w
prostych grach losowych i loteriach.


no te jak im tam wyniczki odejmowanka:

Cytuj:
XIII. Optymalizacja i rachunek różniczkowy.
Zakres podstawowy. Uczeń rozwiązuje zadania optymalizacyjne w sytuacjach dających się
opisać funkcją kwadratową.


No proszę nawet funkcją kwadratową dające się opisać.

W rozszerzonym nieco lepiej.

Co to są całki??? Bo nie znalazłem. :roll:

Tego to już geniuszy co najmniej na studiach technicznych uczą. I potem mamy to co mamy.

Znaczy gonimy Amerykę aż tchu nam brak. Ale jeszcze nam trochę zostało.

https://naszeblogi.pl/38608-upadek-eduk ... -fachowiec

Bo np. taki film o genialnym nauczycielu matematyki, który miał ambicję dzieci ze slamsów (z publicznej szkoly średniej) do egzaminu z matematyki (nie każdy musi zdawać) przygotować pewnie naszych maturzystów, przynajmniej niektórych śmieszy. Jak się uczą na pamieć "najpierw możenie i dzielenie potem odejmowanie i dodawanie, najpierw nawiasy a potem... (cytat z pamięci)

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2020, 18:18 
Offline

Rejestracja: 11 gru 2018, 16:59
Posty: 4689
Co ja tam wiem o fizyce kwantowej? Mnie Księżyc nie pojawił się dopiero jak go świadomy obserwator zauważył, a dinozaury nie pojawiły się (na wstecz) tylko dlatego, że ich kości wykopano i skojarzono jak jakiemu Wujowi. (a taki Jowisz to 4 księżyce dopiero Galileuszowi zawdzięcza. Wcześniej nie miał)
A czego uczono w Liceum zawodowym (ekonomicznym) z matematyki, tego nie wiem. Na pewno profilu mat-fiz nie mieli. Księgowemu na poziomie średniego personelu po liceum to biegłe liczenie słupków (z matematyki) tak naprawdę wystarczy do szczęścia. Estymatory? I to jeszcze efektywne? Wybacz.

Ale 40 lat temu to fakt. Przynajmniej że jest coś takiego jak całka wiedzieć musieli.

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony 07 maja 2020, 18:22 przez Komandor, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 maja 2020, 9:22 
Offline

Rejestracja: 11 gru 2018, 16:59
Posty: 4689
A ja mam tylko dwa oświadczenia:
1. Nie morduje profesorów.
2. Pieniędzy nie ma i nie będzie .

Pomówienia i próby dyskredytacji mojej osoby jako malowanego (ktoś tak chyba tu mnie opisał) komandora olewam. Nie mam na to czasu.

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 992 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 100  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group