01.05.2025 r. godz. 10:00
PRZEBIEG ZGROMADZENIAPrzemowa
Witam Racjonalnych, odpowiedzialnych, odważnych, konstruktywnych uczestników Zgromadzenia.
Celem wstępu
PODSTAWY ETYCZNE, PRAWNE DO DZIAŁAŃ USTROJOTWÓRCZYCH PRZEZ NARÓD I GŁÓWNE ROZWIĄZANIA/PODSTAWY PRAWNO-SYSTEMOWE SYSTEMU RACJONALNEGO
„Kiedy prawo jest w konflikcie ze sprawiedliwością, wypowiedzenie posłuszeństwa prawu staje się obywatelskim obowiązkiem”
http://portalwiedzy.onet.pl/6373,,,,try ... haslo.html Trybun ludowy, tribunus plebis, w starożytnym Rzymie obrońca plebsu, urząd utworzony w 494 p.n.e. po secesji plebejuszy na Świętą Górę. Trybunem ludowym mógł zostać jedynie plebejusz. Patrycjusz, chcąc zdobyć to stanowisko, musiał przejść do stanu plebejskiego (Publiusz Klodiusz Pulcher).
Trybun ludowy miał prawo zwoływania zgromadzenia ludowego (comitia tributa), sprawował sądownictwo w sprawach politycznych w mieście, mógł zawiesić każdy akt senatu czy urzędnika zwyczajnego (nie wyłączając konsula), gdy uznał go za szkodliwy dla plebsu. Osoba trybuna ludowego była nietykalna. Winny naruszenia tej nietykalności tracił wszystkie prawa i mógł zostać bezkarnie zabity. Trybunów ludowych było początkowo 2, potem 5 i 10.
Encyklopedia WIEM została opracowana na podstawie Popularnej Encyklopedii Powszechnej Wydawnictwa Fogra
http://www.fogra.com.pl/ http://pl.wikipedia.org/wiki/Trybun_ludowy Trybunat ludowy – urząd w republice rzymskiej utworzony w 494 roku p.n.e.[1], którego podstawowym zadaniem była ochrona interesów obywateli, a zwłaszcza plebejuszy przed arbitrażem patrycjuszy w senacie.
Trybuni ludowi (tribuni plebis), których na początku było dwóch lub czterech (dla każdej z 4 tribus urbanae), a od 457 r. p.n.e. dziesięciu, wybierani byli przez concilia plebis; mieli oni dość szerokie uprawnienia m.in. poprzez ingerencję w czynności wszystkich urzędników oprócz dyktatora i cenzorów. Mogli zwoływać comitia tributa i przeprowadzać na nich uchwały. Z czasem uzyskali prawo stosowania sprzeciwu (intercessio) na zgromadzeniu ludowym (concilium plebis) przeciw wnioskom senatu, jeśli uznali je za szkodliwe dla obywateli. Po zawetowaniu uchwały senatu, mającej moc uchwały obowiązującej (senatus consulltum), zmieniała ona kwalifikację na uchwałę opiniodawczą (senatus auctoritas). Zakres władzy trybunów ludowych stopniowo się zwiększał, szczególnie w późniejszym okresie republiki po intensywnych walkach stanowych plebejuszy z patrycjuszami. Ewoluowały ich uprawnienia wobec senatu: od prawa przysłuchiwania się jego obradom, poprzez prawo do przemawiania (referendi), aż do prawa jego zwoływania (ius agendi cum patribus). U schyłku republiki trybunowie ludowi w zasadzie nie byli już opozycją wobec nobilitas, ale wręcz ich narzędziem w rządach, a byli trybunowie (na mocy lex Atinia) wchodzili nawet w skład senatu. Osoba trybuna ludowego, w okresie jego rocznej kadencji, była święta i nietykalna (sacrosanctus), a naruszający ten przywilej stawał się przeklęty (sacer) i można go było bezkarnie zabić.
Deklaracja niepodległości Stanów Zjednoczonych, 1776 r.: jeżeli kiedykolwiek jakakolwiek forma rządu uniemożliwiałaby osiągnięcie tych [pozytywnych] celów, to naród ma prawo taki rząd zmienić lub obalić i powołać nowy, którego podwalinami będą takie zasady i taka organizacja władzy, jakie wydadzą się narodowi najbardziej sprzyjające dla ich szczęścia i bezpieczeństwa. Roztropność, rzecz jasna, będzie dyktowała, że rządu trwałego nie należy zmieniać dla przyczyn błahych i przemijających; Doświadczenie zaś wykazało też, że ludzie wolą raczej ścierpieć wszelkie zło, które jest do zniesienia, aniżeli prostować swoje ścieżki przez unicestwienie form, do których są przyzwyczajeni.
http://www.sejm.gov.pl (strona główna): [Konstytucja 3-go Maja, uchwalona w 1791 r.] „Wszelka władza społeczności ludzkiej początek swój bierze z woli narodu”
Kancelaria Sejmu Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej RZECZPOSPOLITA
Art. 1. Rzeczpospolita Polska jest dobrem wspólnym wszystkich obywateli.
Art. 4. 1. Władza zwierzchnia w Rzeczypospolitej Polskiej należy do Narodu.
2. Naród sprawuje władzę przez swoich przedstawicieli lub bezpośrednio.
To jedynie Naród może wybrać i usunąć swoich przedstawicieli! Przedstawiciele nie mogą wybrać, usunąć Narodu, ani działać na jego szkodę!!!
Bo to jest nasz nadrzędny interes, nasza nadrzędna wola, nasze nadrzędne prawo, nasz kraj, nasza ojczyzna, nasze państwo! Więc my o wszystkim decydujemy!
PRAWO NADRZĘDNE – jest to prawo ponad wszystkie inne, które w razie potrzeby podporządkowuje się, w dalszym etapie, temu PIERWSZEMU!; jest to kierowanie się Najwyższe Dobrem; działanie dogłębnie, a więc rzeczywiście, etyczne, dalekowzroczne, mające na celu RZECZYWISTE dobro WARTOŚCIOWYCH, a więc z punku widzenia NORMALNEGO społeczeństwa, biorąc pod uwagę stan środowiska, zasobów, możliwości ekosystemów, ISTNIEŃ, w tym naszych potomków; a więc jest to dbanie o jak najwyższą jakość m.in. naszego gatunku, o środowisko, o zasoby, o przyrodę.
GŁOS NADRZĘDNY – jest to głos osoby wybitnej, a więc dogłębnie, czyli rzeczywiście, etycznej, dalekowzrocznej, podejmującej decyzje po całościowej analizie, takim wnioskowaniu. Taki głos można podważyć wyłącznie merytorycznie (jeśli to nastąpi, to wówczas taka osoba traci status osoby wybitnej)!
Ja zajmuję się opisywaniem rzeczywistości, większość innych przedstawia o niej, wpojone, naśladowane, aprobowane, aktualne/jedynie słuszne, wyobrażenie, jej interpretację (osoby nie myślące, a więc nierozumiejące, niewnioskujące, nie posługują się rozumem, a więc nie opierają się w ocenach na analizie, czyli logicznym wnioskowaniu, faktach, rzeczywistości, tylko na wizerunku, deklaracjach, obiegowych ocenach, kierują emocjami, głosem większości, naśladownictwem (instynktem stadnym))...
RACJONALIZM – jest to logiczne, rozumowe analizowanie danych (przyjmowanie do wiadomości i wykorzystywanie wyników badań, doświadczeń), dedukowanie, wyciąganie wniosków, rozsądne, przemyślane postępowanie; to chłodna, na ludzką miarę, logika (często inspirowana intuicją – wyćwiczonego w wyciąganiu trafnych wniosków umysłu)(a więc wolna od absurdalnych dogmatów, uprzedzeń, stadnych presji); dogłębna, dalekowzroczna (stąd dla pozostałych niezrozumiała, niepojęta...) etyka mająca na celu w maksymalnie szerokim aspekcie, a więc obejmującym całą przestrzeń i w dalekiej perspektywie czasowej, dobro wszelkich istnień (z zachowaniem rozsądku).
Jest to więc też zdolność do wyprowadzania w sposób obiektywny, niezależny, czyli rzeczywistej (ponad emocjonalnej, kulturowej itp.), hierarchii ważności, wartości, i konsekwentne do tego postępowanie.
Nazywam się Piotr Kołodyński i jestem od 2000 roku autorem-redaktorem strony internetowej Wolnyswiat.pl i jej forowego publikatora.
Zaplanowałem, ogłosiłem, zwołałem, zorganizowałem i przygotowałem przebieg tego zgromadzenia, w tym związane z nim treści, a m.in. nową konstytucję Rzeczypospolitej Polskiej.
Czy w związku z tym wybierają mnie państwo na przewodniczącego tego zgromadzenia?
- kto jest za?
- kto jest przeciwny?
- kto wstrzymał się od głosu?
Stwierdzam, biorąc Uczestników tego zgromadzenia za świadków, że [zdecydowana] większość uczestników wybrała mnie na Przewodniczącego tego Zgromadzenia!
Jako Przewodniczący tego Zgromadzenia proszę o sformowanie straży Zgromadzenia, celem zapewnienia nam bezpieczeństwa i merytorycznego, bez zakłóceń, niepożądanych incydentów, jego przebiegu.
Obowiązkiem straży Zgromadzenia jest natychmiastowe, skuteczne zapobieganie niepożądanym incydentom. Osobniki usiłujące zakłócić porządek należy natychmiast wyprowadzić z terenu Zgromadzenia, a w razie potrzeby przekazać policji, dokonać odpowiedniejszego zgłoszenia. Policja postępuję odpowiednio do sytuacji, zgodnie z prawem, ale z uwagi na wagę tego Zgromadzenia, powinna wykazać się wyjątkową przezornością, zapobiegliwością!
Szanowni Państwo
Ponieważ demokracja w teorii jest utopijna i w praktyce zawsze była i będzie prodestrukcyjna; wszelkie aspekty ludzkiego życia przedstawiają się wyłącznie coraz gorzej, co jest tutaj oraz szerzej wymienione, przedstawione na moim forowym publikatorze: Wolnyswiat.pl / Forum.
To koniecznym jest podjęcie ratunkowych, konstruktywnych działań! Poprzez wprowadzenie jedynego znanego i przez nikogo merytorycznie nie podważonego racjonalnego systemu społeczno-polityczno-gospodarczego na zgromadzeniu narodowo-ludowo-konstytucyjno-ustawodawczym.
A zatem składam pytanie-propozycję tutaj zebranym przedstawicielom Narodu Polskiego: czy to zgromadzenie ustanawiamy jako narodowo-ludowo-konstytucyjno-ustawodawcze?
Na razie w oparciu o demokratyczne zasady pytam:
- kto jest za?
- kto jest przeciwny?
- kto wstrzymał się od głosu?
Stwierdzam, biorąc Uczestników tego zgromadzenia za świadków, że My, Naród Polski, [zdecydowana] większość uczestników przegłosowa ustanowienie Tego Zgromadzenia: Narodowo-Ludowo-Konstytucyjno-Ustawodawczym!
Ponieważ dotychczas obowiązująca Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej nakazuje i uzasadnia demokratyczne, a zatem destrukcyjne w skutkach i ich konsekwencjach procedury, to koniecznym jest jej zdelegalizowanie i wprowadzenie w jej miejsce racjonalnej konstytucji!
A zatem składam pytanie tutaj zebranym racjonalnym przedstawicielom Narodu Polskiego:
- czy delegalizujemy dotychczas obowiązującą demokratyczną konstytucję, demokrację i w jej miejsce wprowadzamy jako jedynie obowiązującą racjonalną konstytucję, z której treścią Uczestnicy tego Zgromadzenia się zapoznali na moim forowym publikatorze oraz tutaj, i w jej ramach racjonalny system/ustrój społeczno-polityczno-gospodarczy?
- kto jest za?
- kto jest przeciwny?
- kto wstrzymał się od głosu?
Stwierdzam, biorąc Uczestników tego zgromadzenia za świadków, że My, Naród Polski, [zdecydowana] większość uczestników, najwyższą mocą prawną: Zgromadzenia Narodowo-Ludowego, przegłosowała zdelegalizowanie dotychczas obowiązującej demokratycznej konstytucji, demokracji i w jej miejsce wprowadzenie jako jedynie obowiązującą Racjonalną Konstytucję i w jej ramach system/ustrój racjonalny!
Szanowni Państwo
Proponuje wprowadzenie nowego porządku prawnego w formie jak najłagodniejszej, tak aby było tego stanu rzeczy jak najmniej niepożądanych wewnętrznych i zewnętrznych reperkusji.
A w związku z tym proponuję przedstawić propozycję dotychczas urzędującym parlamentarzystom, w tym premierowi, prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej: mogą państwo, przynajmniej czasowo, warunkowo, zachować swoje stanowiska, o ile spełnią państwo wszystkie formalnoprawne wymogi nowo ustanowionego, przez Naród Polski na Zgromadzeniu Narodowo-Ludowo-Konstytucyjno-Ustawodawczym, racjonalnego ustroju/porządku prawnego.
A m.in. do dnia 30 maja (piątek) 2025 r.:
- zdelegalizują państwo demokratyczną KONSTYTUCJĘ RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ z dnia 2 kwietnia 1997 r.!,
- formalnoprawnie ustanowią Racjonalną Konstytucję RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ z dnia 1 maja 2025 r., ustanowioną na Zgromadzeniu Narodowo-Ludowo-Konstytucyjno-Ustawodawczym, w tym złożą państwo na nowo ustanowiony, racjonalny porządek prawny, przysięgę i będą Państwo przestrzegać wszystkich jego praw i zasad!
Prezydent (kadencja prezydenta Andrzeja Dudy kończy się 6 sierpnia 2025 roku. A wybory prezydenckie odbędą się w maju 2025 r. Tak więc nie ma materialnych powodów do trzymania się stanowiska), rząd oraz ci parlamentarzyści, którzy są temu stanowi rzeczy przeciwni są zobowiązani zrzec się mandatu, stanowiska! Aby jednak nie było sprzeciwu z obawy o utratę źródła zarobków to, wyjątkowo i na razie, zachowuje się dotychczasową liczbę mandatów poselskich i senatorskich.
Nie zastosowanie się do tych postanowień Narodu Polskiego uznane zostanie za sprzeciwianie się Woli Narodu, zdradę narodową i podlegać będzie odpowiedniej karze.Ponownie zostanie zwołane Zgromadzenie Narodowo-Ludowo-Wyborcze, na dzień 7 czerwca (sobota) 2025 r. o godzinie 10:00 pod Sejmem, a w jego ramach:
- ustanowiony zostanie nowy prezydent, rząd i skład parlamentu RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ,
- policja zostanie wezwana do całkowitego podporządkowania się poleceniom nowego rządu, przestrzegania nowego stanu prawnego, skutecznej asysty celem wprowadzenia nowego prezydenta, rządu i parlamentu do przysługujących im miejsc urzędowania,
- media zostaną zobowiązane do poinformowania Narodu Polskiego o dymisji/zdelegalizowaniu prezydenta RP, mianowaniu nowego prezydenta RP, składzie rządu, parlamentu, zaistniałych zmianach w porządku prawnym,
- decyzji nowego prezydenta, rządu, parlamentu RP w sprawie zdrady narodowej poprzedniego prezydenta, członków rządu, parlamentu, policjantów, członków innych służb. [Co zależy od ich postawy, przebiegu zdarzeń.]