Komandor pisze:
---
No właśnie. Ale problem zaczyna być szerszy. Bo wychodzi ze zamiast zaprojektować poprawnie sprzęt coraz częściej zaczynamy ratować się oprogramowaniem. W tym przypadku zamiast zaprojektować (przeprojektować) poprawnie płatowca robi się protezę informatyczną. Samolot źle lata ale program to koryguje.Podobnie jest innymi zabawkami. Aparat w smartfonie jest do dupy (w każdym, bo jest) ale ratuje go oprogramowanie (no tu nie ma wyjścia zbytnio a i szkody małe). Klasa A (przynajmniej ta pierwsza wersja) nie przechodzi testu łosia ale po dodaniu automatyki (kontroli trakcji) już przechodzi. I tak dalej.
Strachliwy raczej nie jestem, ale lubię mieć kontrolę nad tym co się koło mnie dzieje. Toteż po numerze jaki wywinął pasażerom Boeing prędzej wsiądę do kukuruźnika z przed II Wojny Światowej niż do samolotu pasażerskiego.
"RAM" pisze:
MCAS wszedł do akcji i ściągnął nos samolotu w dół. Piloci zareagowali wyłączając autopilota i pociągając drążek sterujący do tyłu. System MCAS ponownie skierował samolot w dół. Piloci znów pociągnęli drążek sterujący. Powtórzyło się to około 12 razy z rzędu, po czym samolot runął w morze.
http://ram.neon24.pl/post/148075,boeing-faa-czyli-dlaczego-spadly-dwa-737-max tłumaczenie "RAM"
Źródło:
https://www.moonofalabama.org/2019/03/boeing-the-faa-and-why-two-737-max-planes-crashed.html#moreStało się coś dla mnie przełomowego, uważam że w wyniku postępu technicznego staliśmy się jego niewolnikami. Straciliśmy kontrolę nad swoim życiem. W przenośni i dosłownie.
I jeszcze pierwszy komentarz pod źródłowym tekstem
" psychohistorian" pisze:
Engineers get paid to build things that accountants influence. The West is a world in which the accountants have more sway than engineers.
It is all about the money b and to lead folks in some other direction is not like what I think of you.
The elite that own global private finance and everything else killed those people in the planes because they set the standards that the accountants follow and then force the engineers to operate within
The profit narrative is bad for humanity.