forum.nie.com.pl

Forum Tygodnika Nie
Dzisiaj jest 28 kwie 2024, 10:36

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna
Autor Wiadomość
Post: 07 gru 2014, 11:53 
starykizior pisze:
Wracając do tych AIGM-158 JASSM. Padło pytanie jak z tą zgodą na ich użycie w razie potrzeby. Otóż jest tak, że jeśli je dostaniemy to bez kodów źródłowych. Serwis i okresowe przeglady tylko w USA, a więc koszty. Stany Zjednoczone muszą kazdorazowo wyrazić zgodę gdzie i przeciw komu mogą zostać użyte. Również miejsce ich stacjonowania i sposób przechowywania muszą być uzgodnione z naszym "sojusznikiem". Każdorazowo jeżeli strona amerykańska uzna, że coś jest nie tak może nam zdalnie wyłączyć to pociski i będzie kamieni kupa. Podobnie ma się sprawa z F-16, ponieważ nie posiadamy kodów do komputerów pokladowych amerykanie mogą nam je wyłączyć w dowolnym momencie. Nawet w powietrzu. Pilotowi zostanie katapultować się ew. będzie miał możliwość dolecieć "na ręcznym" do najbliższego lotniska i wylądować. to wszystko, o jakiejkolwiek misji nie ma mowy. Jak myślicie, dlaczego misje patrolowe w ramach NATO wykonują MiG-29? To nie jest tylko kwestia samych umiejętnośći pilotów latających na MiG-ach, mających odpowiednią ilość godzin nalotu i umiejętności w zakresie walki. To kwestia także kodów które przekazali nam Rosjanie. To w pełni Nasze samoloty.

A jak pisałem o tych ,,blue boxach" zainstalowanych w systemach F-16 to nasz furumniany amerykanodupowłaz Grucha głupa palił (a za speca od mechaniki lotniczej się podawał).
W przypadku użycia opcji ,,full off" pilot może nie zdążyć wyskoczyć, jeżeli będzie nisko nad ziemią.
Poza tym można zdalnie blokować poszczególne systemy samolotu (uzbrojenie, nawigacja, wspomaganie, silnik etc...) I jak się okazuje to latadło to bubel. Moze utracić sterowność z niewiadomych przyczyn i... zlecieć sobie 2000 metrów zanim uda się ją odzyskać (ostatnio przytrafiło się to polskim pilotom). A co najzabawniejsze jest to opisane w instrukcji obsługi jako ,,normalna cecha" tej latającej trumny.
I teraz mam pytanie do ,,szpeców" zachwalających ten cutt jankesotechniki..... jaki ma toto realizować wsparcie wojsk lądowych skoro musi latać na wysokości co najmniej 2500 metrów aby uniknąć lądowania pod powierzchnią gruntu??? I co ze skrytym przedostaniem się nad cel? :lol: :lol: :lol:
Pociski JASSM. Na takich warunkach - nie powinno się tego gówna wziąć nawet darmo.
(te same zastrzeżenia mam do F-16.)
Tak się bowiem składa, ze sojusze mogą się zmienić w dowolnej chwili, a wyposażenie armii nie powinno na tym ucierpieć.
Inaczej stajemy się wojskowo zakładnikiem wielkiego brata....
Czego amerykanowłazidupy w rodzaju Gruchy nie chcą widziec.


Na górę
  
 
Post: 07 gru 2014, 12:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 wrz 2014, 13:17
Posty: 5139
F-16 to filozofia latania polegająca na bezmyślnym lotem na wprost według wskazań automatyki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 gru 2014, 12:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 wrz 2014, 8:08
Posty: 82
Chyba jednak jest coś nie tak z tymi Naszymi efami , skoro nie biorą udziału w dyżurach nad krajami bałtyckimi. Kolejna zmiana szykuje sie z MM, a przecież efów mamy więcej i piloci tychże też powinni się szkolić w tamtych warunkach . Tylko proszę mi nie wyskakiwać z parą dyżurną pełnioną przez F-16 w kraju, bo to nie w tym rzecz chyba .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 gru 2014, 15:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2014, 2:49
Posty: 7256
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
babcia131 pisze:
Chyba jednak jest coś nie tak z tymi Naszymi efami , skoro nie biorą udziału w dyżurach nad krajami bałtyckimi. Kolejna zmiana szykuje sie z MM, a przecież efów mamy więcej i piloci tychże też powinni się szkolić w tamtych warunkach . Tylko proszę mi nie wyskakiwać z parą dyżurną pełnioną przez F-16 w kraju, bo to nie w tym rzecz chyba .

A ta para dyżurna w Polsce to ma s czego szczelać ? Czy tesz jest zależna od US-raelskich zawiadowszczykóf ?

_________________
***** ***


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 gru 2014, 16:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 wrz 2014, 19:25
Posty: 1154
W UE też opracowują takie wynalazki. Peugeot chyba testuje zdalnie kontrolowane akumulatory.

_________________
Idźcie przez zboże, we wsi Moskal stoi!!!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 gru 2014, 17:45 
Cytuj:
Jankesi na bank znają położenie każdego wyprodukowanego przez siebie eFa,

Bzdura.
Polskiego - tak.
ZEA, AS, Izrael - nie.
Co do innych nabywców tego latadła - nie mam informacji.
Cytuj:
latego, ewentualnie można zakupić płatowiec, ale goły - bez awioniki i systemów komunikacji, a te zamontować własnej konstrukcji i z własnym tajnym systemem operacyjnym.

Bzdura.
Wystarczy wymóc na dostawcy usunięcie ,,blue boxa" jak zrobili to użytkownicy arabscy.
Chyba nie zdajesz sobie sprawy ilu lat pracy i badań potrzeba aby taki system awioniki do myśliwca stworzyć od przysłowiowego zera...
Myśle, ze do końca stulecia akurat byśmy się wyrobili... Przykładem niechaj będzie ten nieszczęsny kadłub Gawrona. :lol:
Cytuj:
Podobnie rzecz ma się ze stanaxową Teslą, która na 100% jest pojazdem po cichu finansowanym
z budżetu USraju i testowanym na użytkownikach,

A dalej - typowa teoria spiskowa.
Włodek! Nie pij tyle... już białe myszki i zielony królik w różowym meloniku z twoich wpisów wygląda. :lol: :lol:


Na górę
  
 
Post: 07 gru 2014, 18:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 wrz 2014, 1:12
Posty: 6422
Lokalizacja: Mokolodi - Okavango
WLR pisze:
Podobnie rzecz ma się ze stanaxową Teslą, która na 100% jest pojazdem po cichu finansowanym
z budżetu USraju i testowanym na użytkownikach, przed obowiązkowym wprowadzeniem tego
typu pojazdów do powszechnego użytku. (...)
Skorpion13 pisze:
(...) A dalej - typowa teoria spiskowa.
Włodek! Nie pij tyle... już białe myszki i zielony królik w różowym meloniku z twoich wpisów wygląda.


... Zwłaszcza ciapary :lol:


http://pl.wikipedia.org/wiki/Elon_Musk

_________________
Kobieta mnie bije - nigdy nie należy wierzyć informacjom niezdementowanym.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 gru 2014, 20:13 
Cytuj:
A skąd ta niezachwiana pewność? Jankesi przysięgali na czarny paluszek?

Gdybyś interesował się tematem - to byś wiedział.
Ze źródeł arabskich, polskich, izraelskich.
Doszło niemal do zerwania kontraktu ponieważ US-anie nie chcieli usunąć tego gówna z eksportowanych maszyn.
Arabusy i Żydki stanęli sztorcem.... i masz pan - można było! Szum był nawet w naszej prasie.
Cytuj:
Ojoj! Wymusili a jankesi potulnie usunęli. :lol: A ja myślę, że ten właściwy cały czas siedzi pod postacią standardowej, niewinnej części.

Sprawdź jaką awionikę mają ZEA i AS, jaką Izrael i zastanów się dlaczego nam sprzedali inną. Ponadto Izrael otrzymał programy w wersji dyskowej (kody źródłowe).
Zacznij szperać zamiast bredzić. :lol:
Są lepsi i gorsi ,,sojusznicy" Polacy nigdy nie cieszyli się w White House jakimkolwiek uznaniem.
Cytuj:
Dlaczego spiskowa? Jeżeli auto może się poruszać bez kierowcy i jest cały czas on line, to jaki problem sprowadzić je tam gdzie się chce?

Dlatego, ze jednym ruchem ręki możesz ten bajer wspomagania nawigacji wyłączyć wewchuj.
Jak na razie NIE MA MA ŚWIECIE SAMOCHODU który posiadał by homologację na trakcję automatyczną na drogach publicznych.
Wszyscy nad tym pracują i na razie chuj im z tego wychodzi.
Manewrowanie na parkingu - i owszem o ile prędkość nie przekracza 5 km/h.
I dlatego stwierdzenie ze srasz po prostu żarem. :lol:
Cytuj:
Nie mam na imię Włodek.

Fakt pomyliłem Ciebie z Kanakkiem. On tez jak się rozpędzi to jedzie po bandzie.


Na górę
  
 
Post: 07 gru 2014, 22:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 wrz 2014, 20:59
Posty: 4499
Co do tych samochodów to siem nie znam, ale rozmaici autorzy sf o czymś takim pisali, (Lem w Powrocie z Gwiazd też). Na razie to tylko doświadczalne chyba i demonstratory technologii. Wydaje mi się, że wymagaloby to skomputeryzowania i centralnego sterowania calej sfery ruchu publicznego. Czyli koniec z wytłuczonym Oplem pana Kowalskiego.

Natomiast znam się na samolotach. To co pisze Skorpi o efach to szczera prawda. Np. ZEA kupując F-16 zażyczyli sobie samoloty ze specjalnym oprogramowaniem, bez "blue boxa" i z kodami źródłowymi. Otrzymali co chcieli, ich samoloty mają oznaczenie F-16E, podobnie AS i Izrael. Więc można? Można! Tylko trzeba się postawić i odpowiednio negocjować, a nie włazić do dupy bez wazeliny. Z tą gwałtowną utratą wysokości to jakaś dziwna historia. Akurat naszym się przydarzyło. Nioe kojarzę takiej sytuacji u innych użytkownikow, a jest ich mnóstwo. Albo nasi coś zapierdolili, albo amerykańce wcisnęli nam złom. Zdaje się, że to drugie. Tym bardziej, że nasze jakieś szczególnie awaryjne są i nie można zwalać na naszych mechaników czy pilotów bo jednak się szkolili i Polacy w te klocki nie są najgorsi. Klaps glosił jeszcze na tamtej Armii jakie to świetne letadla i w porownaniu do "posowieckich" łatwe w obsłudze. Tylko jeden myk; nasi mogą wykonywać tylko podstawowy serwis lotniskowy "na płycie". Cała reszta w USA, albo przylatuje ekipa ze sprzętem. Oczywiście za nasze pieniądze.

Co do uzbrojenia to mamy do nich amunicję do działek, podstawowe rakiety pow.-pow. i bomby naprowadzane m in. laserowo i typu GBU czy coś tam. Jak na samoloty wielozadaniowe do misji to raczej ubogo. Te AIGM-158 JASSM to też taki kwiatek do kożucha i to raczej zwiędły bo ich możliwości operacyjne na dzisiejsze czasy i w tej przestrzeni w jakiej mogłyby działać są niezbyt przydatne. Zakup wersji AIGM-158 ER (o przedłużonym zasięgu - drugie tyle) niewiele daje bo to praktycznie to samo. Z kontrolą ich użycia przez USA jest tak samo jak z F-16, tzn. pelna blokada w razie czego. Brak serwisu i przeglądow (tylko w USA) i kodów źrodłowych. Zresztą już pisałem o tym po cholerę się powtarzać.

Wracając do patroli powietrznych w ramach europejskich misji NATO. Para dyżurna F-16 formalnie jest bo głupio by było gdyby nie była. Ponadto jednak muszą wykonywać starty w trybie alarmowym. Jednak stałe patrole wykonują MiG-29, a na przechwycenie w razie zbliżania się rosyjskich samolotow, co ostatnio jest dość częste startuje też para MiG-29.
Dlaczego tak? A no, bo nasi na MiG-ach są bardziej "wylatani", maszyny są modernizowane i pewniejsze do akcji. Z F-16 nigdy nic nie wiadomo. Przy tym to cholerstwo jest dużo droższe w eksploatacji. Nikt u "góry" w tej chwili się nie przyzna, że jednak to była porażka, a cały interes od początku spieprzony tak dokładnie jak tylko my to potrafimy.
Tak w ogóle to Rosjanie do wszystkich naszych samolotów przekazali nam kody źródłowe, tak więc modernizacje awioniki i przeglądy mogą być wykonywane u nas. Jeszcze jedno, ktoś tu narzekał na elektroniczne sterowanie F-16. Widać, że nie wie o co chodzi. Te samoloty są skonstruowane w technologii CCV czyli sterowania czynnego. Nie uwzględnia się stateczności naturalnej. Samolot taki podczas lotu musi być cały czas nadzorowany przez system kontroli lotu i stabilizowany przez natychmiastowe wychylenia powierzchni sterowych. Samoloty zaprojektowane w systemie CCV są całkowicie zależne od natychmiastowej reakcji skomputeryzowanych czujników lotu i odrobinę tylko opóźnionych wychyleń powierzchni sterowych.
Samoloty tego typu muszą być wyposażone w system FBW (fly-by-wire - elektryczny system sterowania). Uprzejmie informuję, że nasze MiG-29 to również samoloty w technologii CCV z FBW.

_________________
Ceterum censeo Ukrainem esse Delendam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 gru 2014, 22:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 wrz 2014, 1:12
Posty: 6422
Lokalizacja: Mokolodi - Okavango
starykizior pisze:
Co do tych samochodów (...) Na razie to tylko doświadczalne chyba i demonstratory technologii.
Pięć tysięcy sztuk Tesli jeździ tylko w samej Norwegii... Doświadczalne :roll:

_________________
Kobieta mnie bije - nigdy nie należy wierzyć informacjom niezdementowanym.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 161 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group