forum.nie.com.pl

Forum Tygodnika Nie
Dzisiaj jest 28 mar 2024, 15:09

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 144 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Autor Wiadomość
Post: 17 sty 2019, 15:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2014, 2:49
Posty: 7256
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Dla przypomnienia w dniu dzisiejszym 17 stycznia 2019 r. mija 74 lata od dnia wyzwolenia WARSZAWY. Obecne władze i wszystkie przekaziory milczą o tym fakcie. Prawda, że wyzwolili głównie ruiny i groby po
wywołanym przez Bora & Co zrywie "niepodległościowym" skutkującym śmiercią ponad 200 tys. mieszkańców i zburzeniem resztek miasta.

_________________
***** ***


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2019, 12:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 wrz 2014, 19:22
Posty: 14868
Lokalizacja: Nad Bałtykiem
Pamiętacie "Komarki"?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

"1973 Po uzgodnieniu z producentem motorowerów – z Zakładami Rowerowymi PREDOM-ROMET w Bydgoszczy – ustalona została trasa z Warszawy do Bagdadu o łącznej długości około 9 tysięcy kilometrów, wiodąca przez dwa kontynenty – Europę i Azję. Pod koniec lipca ub.r. przekazano uczestnikom wyprawy (studentom) osiem motorowerów „Komar” trzech typów. Były wśród nich cztery „Komary” typu 2350, trzy typu 2330 i jeden „Komar Sport” typu 2361. Różnice konstrukcyjne między poszczególnymi typami „Komarów” były niewielkie. Wszystkie wyposażone są w te same silniki o mocy 1.4 KM z zakładów w Nowej Dębie. Dwa typy (2330 i 2350) różnią się między sobą sposobem uruchamiania silnika: typ 2330 ma pedały w odróżnieniu od typu 2350, który zamiast pedałów ma sprężynowy rozrusznik nożny, podobny jak u motocykli. „Komary” z pedałami przydzielone zostały dziewczętom, jako że nie trzeba ich „kopać” przy uruchamianiu silnika.

Wiele kłopotów przed wyjazdem sprawiał problem umieszczenia na „Komarze” potrzebnego bagażu. Jak wynikało z obliczeń, każdy uczestnik imprezy musiał zabrać około 25 kg bagażu. Składały się na to części zamienne do motorowerów, zapas taśmy filmowej do kamery i niezbędne rzeczy osobiste. Poza tym dodatkowo trzeba było zabrać jeszcze namioty i śpiwory. Na wschodzie mimo połowy września upały dawały się mocno we znaki. W południe temperatura nie spadała poniżej 35 °C. Po przejechaniu całej trasy wszystkie „Komary” były nadal sprawne. Bez zastrzeżeń spisywała się konstrukcja ramy, a i silniki. po początkowych kłopotach, okazały się niezawodne. Przejechana trasa była kresem możliwości ogumienia. 9 tysięcy kilometrów po rozgrzanych szosach to, niestety, górna granica wytrzymałości produkowanych obecnie opon do motorowerów."


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2019, 14:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2014, 2:49
Posty: 7256
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Były super niejednokrotnie pokonywałem na takim ustrojstwie trasę Świdwin - Mirosławiec i odwrotnie podczas Tarczy 76.

_________________
***** ***


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2019, 14:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 wrz 2014, 17:33
Posty: 9999
Wielki Wezyr pisze:
Pamiętacie "Komarki"?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

"1973 Po uzgodnieniu z producentem motorowerów – z Zakładami Rowerowymi PREDOM-ROMET w Bydgoszczy – ustalona została trasa z Warszawy do Bagdadu o łącznej długości około 9 tysięcy kilometrów, wiodąca przez dwa kontynenty – Europę i Azję. Pod koniec lipca ub.r. przekazano uczestnikom wyprawy (studentom) osiem motorowerów „Komar” trzech typów. Były wśród nich cztery „Komary” typu 2350, trzy typu 2330 i jeden „Komar Sport” typu 2361. Różnice konstrukcyjne między poszczególnymi typami „Komarów” były niewielkie. Wszystkie wyposażone są w te same silniki o mocy 1.4 KM z zakładów w Nowej Dębie. Dwa typy (2330 i 2350) różnią się między sobą sposobem uruchamiania silnika: typ 2330 ma pedały w odróżnieniu od typu 2350, który zamiast pedałów ma sprężynowy rozrusznik nożny, podobny jak u motocykli. „Komary” z pedałami przydzielone zostały dziewczętom, jako że nie trzeba ich „kopać” przy uruchamianiu silnika.

Wiele kłopotów przed wyjazdem sprawiał problem umieszczenia na „Komarze” potrzebnego bagażu. Jak wynikało z obliczeń, każdy uczestnik imprezy musiał zabrać około 25 kg bagażu. Składały się na to części zamienne do motorowerów, zapas taśmy filmowej do kamery i niezbędne rzeczy osobiste. Poza tym dodatkowo trzeba było zabrać jeszcze namioty i śpiwory. Na wschodzie mimo połowy września upały dawały się mocno we znaki. W południe temperatura nie spadała poniżej 35 °C. Po przejechaniu całej trasy wszystkie „Komary” były nadal sprawne. Bez zastrzeżeń spisywała się konstrukcja ramy, a i silniki. po początkowych kłopotach, okazały się niezawodne. Przejechana trasa była kresem możliwości ogumienia. 9 tysięcy kilometrów po rozgrzanych szosach to, niestety, górna granica wytrzymałości produkowanych obecnie opon do motorowerów."


Tak pamiętamy, skoro uczestnicy mieli kamerę i taśmy to może i jaki film powstał, a? gdzie jest?
Trzy marne zdjęcia to trochę mało.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 144 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group