forum.nie.com.pl

Forum Tygodnika Nie
Dzisiaj jest 24 lip 2019, 1:16

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4047 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395 ... 405  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 cze 2019, 21:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 wrz 2014, 17:33
Posty: 9247
Jest nawet jeszcze gorzej.
W komunikacie PAP napisali

Cytuj:
"Z uwagi na zakończenie prac Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego dotyczących ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku lotniczego z udziałem samolotu MIG-29, do którego doszło w lipcu 2018 r. pod Pasłękiem, przedstawiamy stanowisko Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. w sprawie wytwarzanego w 2011 r. przez Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 S.A. elementu fotela katapultowego K-36DM" - napisano w stanowisku.

Pisząc o elemencie fotela katapultowego stosowanym w samolotach MiG-29, PGZ stwierdziło: "Dziś wiemy, że w 2011 r. popełniono błąd na etapie projektowania detalu, który nie został wykryty w procesie sprawdzania i wdrażania części do produkcji".



Jak się okazuje niczego w sprawie katastrofy nie ujawniono, jedno co ujawniono to zbiorową niekompetencję, przyczyna katastrofy, pozostaje nieznana.
Przecież samolot nie spadł z powodu jakiegoś pierścienia! i to na dodatek w fotelu.
Element fotela który nie jest krytyczny dla lotu płatowca, spowodował katastrofę? komuś się coś pozajączkowało.
Albo to coś znacznie gorszego.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 cze 2019, 21:51 
Offline

Rejestracja: 26 paź 2014, 19:32
Posty: 1156
:lol: Nokaut
A na poważnie. Ludzie na odpowiedzialnych stanowiskach kompromitują instytucje i urzędy tego państwa. I jednocześnie właściwie ubliżają zwykłym (ale trochę myślącym) ludziom którzy ich utrzymują z podatków.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 cze 2019, 21:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 wrz 2014, 19:22
Posty: 14001
Lokalizacja: Nad Bałtykiem
Pantryglodytes pisze:
Wielki Wezyr pisze:
Chłopcy z WZL.


Chłopcy to u szewca drewniane ćwieki w zębach prostowali.
No chyba że tacy tam pracują.


Na to wygląda.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 cze 2019, 9:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 wrz 2014, 19:22
Posty: 14001
Lokalizacja: Nad Bałtykiem
A tu jest opisane, o co chodzi.

"Nie mają uprawnień do dokonywania samodzielnie napraw tych samolotów, m.in. napraw silników. Robią to po partyzancku, bez certyfikatów. Rosjanie już pytali, na jakiej podstawie prowadzimy te remonty – mówi oficer odpowiedziany za zakupy dla wojska.
10.

W 2011 r. samoloty MiG-29 i Su-22 trafiły do zakładu w Bydgoszczy, ponieważ w K-36 skończyły się resursy, czyli okresy ważności użytkowania. Aby te fotele mogły dalej latać, technicy w bydgoskich zakładach zrobili przeglądy i wymienili zużyte elementy.

Problem w tym, że nie mieli już wówczas dostępu do oryginalnych części zamiennych.

- Przedłużenie okresu ważności foteli nastąpiło w 2011 r. Został dokonany przegląd i wymiana niektórych części – przyznaje w rozmowie z Onetem prezes Leszek Walczak. Doprecyzowuje, że wymieniono wtedy m.in. pierścienie: – We wszystkich fotelach nastąpiły pewne ulepszenia.
11.

Właśnie w tych „ulepszeniach” ppłk Tomasz Łyżwa, a także kilku innych pilotów, z którymi rozmawialiśmy, dopatruje się bezpośredniej przyczyny śmierci kpt. Sobańskiego: – Z przecieków wiadomo, że główną przyczyną śmierci tego pilota, czyli nieotworzenia spadochronu, było nieodpalenie zagłówka z fotela, w którym znajduje się spadochron – mówi.

- Dlaczego zagłówek miałby nie odpalić?

- Zakład w Bydgoszczy samowolnie dorobił pierścień odpowiedzialny za odpalenie spadochronu w zagłówku. Materiał, z którego ten pierścień był wykonany, był trzy razy bardziej wytrzymały niż przewidywała to technologia producenta – tłumaczy pilot.

Chodzi o wspominany już pierścień ustalający mechanizmu strzałowego. Jedna z kontrolowanych eksplozji podczas katapultowania zrywa go, powodując rozwinięcie się spadochronu. Zbyt duża wytrzymałość pierścienia może spowodować, że spadochron się blokuje i nie odpala, zatrzymując kolejne etapy procesu katapultowania. W konsekwencji pilot spada na ziemię razem z fotelem."

Całość:
https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onec ... 29/newy4mv


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 cze 2019, 9:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lip 2016, 18:59
Posty: 15861
Będą bulić odszkodowanie. A, to my zapłacimy a winni jak zwykle rozejdą się po świecie. I będzie git.

_________________
Aby długo i szczęśliwie żyć, oddychaj przez nos i miej zamknięte usta.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 cze 2019, 10:21 
Offline

Rejestracja: 26 paź 2014, 19:32
Posty: 1156
Panowie WW i Boruch. Czytajcie uważniej.
Powtarzam za Pantryglodytes-em

Pantryglodytes pisze:
---

Jak się okazuje niczego w sprawie katastrofy nie ujawniono, jedno co ujawniono to zbiorową niekompetencję, przyczyna katastrofy, pozostaje nieznana.
Przecież samolot nie spadł z powodu jakiegoś pierścienia! i to na dodatek w fotelu.
Element fotela który nie jest krytyczny dla lotu płatowca, spowodował katastrofę? komuś się coś pozajączkowało.
Albo to coś znacznie gorszego.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 cze 2019, 10:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 wrz 2014, 19:22
Posty: 14001
Lokalizacja: Nad Bałtykiem
Czytamy.

Jednak przyczyną śmierci pilota były ulepszenia "racjonalizatorów" z WZL.

Zresztą w artykule jest mowa, że grzebią w samolotach, choć nie mają do tego uprawnień i części zamiennych.
Skąd wiadomo, jakie "ulepszenia" wprowadzili w samych maszynach?

Awarie są chyba w takim wypadku naturalną konsekwencją.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 cze 2019, 10:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lip 2016, 18:59
Posty: 15861
kowalew pisze:
Panowie WW i Boruch. Czytajcie uważniej.
Powtarzam za Pantryglodytes-em

Pantryglodytes pisze:
---

Jak się okazuje niczego w sprawie katastrofy nie ujawniono, jedno co ujawniono to zbiorową niekompetencję, przyczyna katastrofy, pozostaje nieznana.
Przecież samolot nie spadł z powodu jakiegoś pierścienia! i to na dodatek w fotelu.
Element fotela który nie jest krytyczny dla lotu płatowca, spowodował katastrofę? komuś się coś pozajączkowało.
Albo to coś znacznie gorszego.


Panie Kowalew po męsku - zginął pilot. Mnie chuj obchodzi przyczyna awarii samolotu co zmusiło pilota do użycia katapulty. Pilot zginał bo fotel był niesprawny. Tyle. A awaria samolotu to sprawa druga. I dam sobie obciąć, że i tu jakby tak zajrzeć do kiszki stolcowej ludzi odpowiedzialnych też okaże się, że samoloty się sypią bo są źle serwisowane, brak części, zerwana od lat współpraca z Rosjanami. To już mogę Panu powiedzieć pomimo, że nie znam szczegółów.

A za taki stan rzeczy odpowiedzialność biorą kolejne rządy, które odpowiedzialne są za lawinowo pogarszające się stosunki z Rosją. A do tego kompletna indolencja jeżeli chodzi o planowanie co dalej z naszymi samolotami. Dopiero dziś, kiedy okazuje się MiG 29 nie nadają się do latania na gwałt dokonuje się zakupu i to samolotów, które są na wyrost. Takie "porszaki" są nam niepotrzebne. No chyba do tego żeby się chwalić.

_________________
Aby długo i szczęśliwie żyć, oddychaj przez nos i miej zamknięte usta.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 cze 2019, 13:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2014, 2:49
Posty: 6705
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Pantryglodytes pisze:
Wielki Wezyr pisze:
Chłopcy z WZL.


Chłopcy to u szewca drewniane ćwieki w zębach prostowali.
No chyba że tacy tam pracują.


Z tej katastrofy lotniczej wynika, że właśnie tak, bo ponoć "polak potrafi" .

_________________
*******


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 cze 2019, 15:45 
Offline

Rejestracja: 26 paź 2014, 19:32
Posty: 1156
Boruch pisze:
Panie Kowalew po męsku - zginął pilot. Mnie chuj obchodzi przyczyna awarii samolotu co zmusiło pilota do użycia katapulty. Pilot zginał bo fotel był niesprawny. Tyle. A awaria samolotu to sprawa druga. I dam sobie obciąć, że i tu jakby tak zajrzeć do kiszki stolcowej ludzi odpowiedzialnych też okaże się, że samoloty się sypią bo są źle serwisowane, brak części, zerwana od lat współpraca z Rosjanami. To już mogę Panu powiedzieć pomimo, że nie znam szczegółów.

A za taki stan rzeczy odpowiedzialność biorą kolejne rządy, które odpowiedzialne są za lawinowo pogarszające się stosunki z Rosją. A do tego kompletna indolencja jeżeli chodzi o planowanie co dalej z naszymi samolotami. Dopiero dziś, kiedy okazuje się MiG 29 nie nadają się do latania na gwałt dokonuje się zakupu i to samolotów, które są na wyrost. Takie "porszaki" są nam niepotrzebne. No chyba do tego żeby się chwalić.


Co do piorytetów samolot-pilot przyznaję Panu rację.

A przy okazji (uwaga dotycząca podkreślenia w cytacie). Spotkałem się z opinią, że czas obecnej technologii Stealth (odpowiedzialnej za niewykrywalność przez radary) kończy się. A ta zaleta F-35 która lada moment przestanie być zaletą, jest jednocześnie powodem pewnych ograniczeń co do innych cech samolotu. I to sprawia że tenże F-35 z problematyczną niewidzialnością przedstawia mniejszą wartość bojową niż niektóre dużo tańsze samoloty wcześniejszej generacji. Jest więc obawa że ten zakup może być kolejną wtopą.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4047 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395 ... 405  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group