forum.nie.com.pl

Forum Tygodnika Nie
Dzisiaj jest 03 kwie 2020, 2:10

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4246 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395 ... 425  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 cze 2019, 21:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 wrz 2014, 17:33
Posty: 9702
Jest nawet jeszcze gorzej.
W komunikacie PAP napisali

Cytuj:
"Z uwagi na zakończenie prac Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego dotyczących ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku lotniczego z udziałem samolotu MIG-29, do którego doszło w lipcu 2018 r. pod Pasłękiem, przedstawiamy stanowisko Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. w sprawie wytwarzanego w 2011 r. przez Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 S.A. elementu fotela katapultowego K-36DM" - napisano w stanowisku.

Pisząc o elemencie fotela katapultowego stosowanym w samolotach MiG-29, PGZ stwierdziło: "Dziś wiemy, że w 2011 r. popełniono błąd na etapie projektowania detalu, który nie został wykryty w procesie sprawdzania i wdrażania części do produkcji".



Jak się okazuje niczego w sprawie katastrofy nie ujawniono, jedno co ujawniono to zbiorową niekompetencję, przyczyna katastrofy, pozostaje nieznana.
Przecież samolot nie spadł z powodu jakiegoś pierścienia! i to na dodatek w fotelu.
Element fotela który nie jest krytyczny dla lotu płatowca, spowodował katastrofę? komuś się coś pozajączkowało.
Albo to coś znacznie gorszego.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 cze 2019, 21:51 
:lol: Nokaut
A na poważnie. Ludzie na odpowiedzialnych stanowiskach kompromitują instytucje i urzędy tego państwa. I jednocześnie właściwie ubliżają zwykłym (ale trochę myślącym) ludziom którzy ich utrzymują z podatków.


Na górę
  
 
Post: 13 cze 2019, 21:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 wrz 2014, 19:22
Posty: 14789
Lokalizacja: Nad Bałtykiem
Pantryglodytes pisze:
Wielki Wezyr pisze:
Chłopcy z WZL.


Chłopcy to u szewca drewniane ćwieki w zębach prostowali.
No chyba że tacy tam pracują.


Na to wygląda.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 cze 2019, 9:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 wrz 2014, 19:22
Posty: 14789
Lokalizacja: Nad Bałtykiem
A tu jest opisane, o co chodzi.

"Nie mają uprawnień do dokonywania samodzielnie napraw tych samolotów, m.in. napraw silników. Robią to po partyzancku, bez certyfikatów. Rosjanie już pytali, na jakiej podstawie prowadzimy te remonty – mówi oficer odpowiedziany za zakupy dla wojska.
10.

W 2011 r. samoloty MiG-29 i Su-22 trafiły do zakładu w Bydgoszczy, ponieważ w K-36 skończyły się resursy, czyli okresy ważności użytkowania. Aby te fotele mogły dalej latać, technicy w bydgoskich zakładach zrobili przeglądy i wymienili zużyte elementy.

Problem w tym, że nie mieli już wówczas dostępu do oryginalnych części zamiennych.

- Przedłużenie okresu ważności foteli nastąpiło w 2011 r. Został dokonany przegląd i wymiana niektórych części – przyznaje w rozmowie z Onetem prezes Leszek Walczak. Doprecyzowuje, że wymieniono wtedy m.in. pierścienie: – We wszystkich fotelach nastąpiły pewne ulepszenia.
11.

Właśnie w tych „ulepszeniach” ppłk Tomasz Łyżwa, a także kilku innych pilotów, z którymi rozmawialiśmy, dopatruje się bezpośredniej przyczyny śmierci kpt. Sobańskiego: – Z przecieków wiadomo, że główną przyczyną śmierci tego pilota, czyli nieotworzenia spadochronu, było nieodpalenie zagłówka z fotela, w którym znajduje się spadochron – mówi.

- Dlaczego zagłówek miałby nie odpalić?

- Zakład w Bydgoszczy samowolnie dorobił pierścień odpowiedzialny za odpalenie spadochronu w zagłówku. Materiał, z którego ten pierścień był wykonany, był trzy razy bardziej wytrzymały niż przewidywała to technologia producenta – tłumaczy pilot.

Chodzi o wspominany już pierścień ustalający mechanizmu strzałowego. Jedna z kontrolowanych eksplozji podczas katapultowania zrywa go, powodując rozwinięcie się spadochronu. Zbyt duża wytrzymałość pierścienia może spowodować, że spadochron się blokuje i nie odpala, zatrzymując kolejne etapy procesu katapultowania. W konsekwencji pilot spada na ziemię razem z fotelem."

Całość:
https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onec ... 29/newy4mv


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 cze 2019, 9:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lip 2016, 18:59
Posty: 16762
Będą bulić odszkodowanie. A, to my zapłacimy a winni jak zwykle rozejdą się po świecie. I będzie git.

_________________
Aby długo i szczęśliwie żyć, oddychaj przez nos i miej zamknięte usta.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 cze 2019, 10:21 
Panowie WW i Boruch. Czytajcie uważniej.
Powtarzam za Pantryglodytes-em

Pantryglodytes pisze:
---

Jak się okazuje niczego w sprawie katastrofy nie ujawniono, jedno co ujawniono to zbiorową niekompetencję, przyczyna katastrofy, pozostaje nieznana.
Przecież samolot nie spadł z powodu jakiegoś pierścienia! i to na dodatek w fotelu.
Element fotela który nie jest krytyczny dla lotu płatowca, spowodował katastrofę? komuś się coś pozajączkowało.
Albo to coś znacznie gorszego.


Na górę
  
 
Post: 14 cze 2019, 10:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 wrz 2014, 19:22
Posty: 14789
Lokalizacja: Nad Bałtykiem
Czytamy.

Jednak przyczyną śmierci pilota były ulepszenia "racjonalizatorów" z WZL.

Zresztą w artykule jest mowa, że grzebią w samolotach, choć nie mają do tego uprawnień i części zamiennych.
Skąd wiadomo, jakie "ulepszenia" wprowadzili w samych maszynach?

Awarie są chyba w takim wypadku naturalną konsekwencją.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 cze 2019, 10:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lip 2016, 18:59
Posty: 16762
kowalew pisze:
Panowie WW i Boruch. Czytajcie uważniej.
Powtarzam za Pantryglodytes-em

Pantryglodytes pisze:
---

Jak się okazuje niczego w sprawie katastrofy nie ujawniono, jedno co ujawniono to zbiorową niekompetencję, przyczyna katastrofy, pozostaje nieznana.
Przecież samolot nie spadł z powodu jakiegoś pierścienia! i to na dodatek w fotelu.
Element fotela który nie jest krytyczny dla lotu płatowca, spowodował katastrofę? komuś się coś pozajączkowało.
Albo to coś znacznie gorszego.


Panie Kowalew po męsku - zginął pilot. Mnie chuj obchodzi przyczyna awarii samolotu co zmusiło pilota do użycia katapulty. Pilot zginał bo fotel był niesprawny. Tyle. A awaria samolotu to sprawa druga. I dam sobie obciąć, że i tu jakby tak zajrzeć do kiszki stolcowej ludzi odpowiedzialnych też okaże się, że samoloty się sypią bo są źle serwisowane, brak części, zerwana od lat współpraca z Rosjanami. To już mogę Panu powiedzieć pomimo, że nie znam szczegółów.

A za taki stan rzeczy odpowiedzialność biorą kolejne rządy, które odpowiedzialne są za lawinowo pogarszające się stosunki z Rosją. A do tego kompletna indolencja jeżeli chodzi o planowanie co dalej z naszymi samolotami. Dopiero dziś, kiedy okazuje się MiG 29 nie nadają się do latania na gwałt dokonuje się zakupu i to samolotów, które są na wyrost. Takie "porszaki" są nam niepotrzebne. No chyba do tego żeby się chwalić.

_________________
Aby długo i szczęśliwie żyć, oddychaj przez nos i miej zamknięte usta.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 cze 2019, 13:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2014, 2:49
Posty: 7088
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Pantryglodytes pisze:
Wielki Wezyr pisze:
Chłopcy z WZL.


Chłopcy to u szewca drewniane ćwieki w zębach prostowali.
No chyba że tacy tam pracują.


Z tej katastrofy lotniczej wynika, że właśnie tak, bo ponoć "polak potrafi" .

_________________
*******


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 cze 2019, 15:45 
Boruch pisze:
Panie Kowalew po męsku - zginął pilot. Mnie chuj obchodzi przyczyna awarii samolotu co zmusiło pilota do użycia katapulty. Pilot zginał bo fotel był niesprawny. Tyle. A awaria samolotu to sprawa druga. I dam sobie obciąć, że i tu jakby tak zajrzeć do kiszki stolcowej ludzi odpowiedzialnych też okaże się, że samoloty się sypią bo są źle serwisowane, brak części, zerwana od lat współpraca z Rosjanami. To już mogę Panu powiedzieć pomimo, że nie znam szczegółów.

A za taki stan rzeczy odpowiedzialność biorą kolejne rządy, które odpowiedzialne są za lawinowo pogarszające się stosunki z Rosją. A do tego kompletna indolencja jeżeli chodzi o planowanie co dalej z naszymi samolotami. Dopiero dziś, kiedy okazuje się MiG 29 nie nadają się do latania na gwałt dokonuje się zakupu i to samolotów, które są na wyrost. Takie "porszaki" są nam niepotrzebne. No chyba do tego żeby się chwalić.


Co do piorytetów samolot-pilot przyznaję Panu rację.

A przy okazji (uwaga dotycząca podkreślenia w cytacie). Spotkałem się z opinią, że czas obecnej technologii Stealth (odpowiedzialnej za niewykrywalność przez radary) kończy się. A ta zaleta F-35 która lada moment przestanie być zaletą, jest jednocześnie powodem pewnych ograniczeń co do innych cech samolotu. I to sprawia że tenże F-35 z problematyczną niewidzialnością przedstawia mniejszą wartość bojową niż niektóre dużo tańsze samoloty wcześniejszej generacji. Jest więc obawa że ten zakup może być kolejną wtopą.


Na górę
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4246 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395 ... 425  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group